» حوادث » جشن ۲۰ سالگی پلیس نامحسوس
حوادث

جشن ۲۰ سالگی پلیس نامحسوس

اسفند 19, 1402 0

 سرهنگ فیروز کشیر‌در خصوص فلسفه ایجاد پلیس نامحسوس در معابر و بزرگراه‌های شهر تهران، گفت: فلسفه وجودی پلیس نامحسوس برخورد با تمامی تخلفات رانندگان حتی در سطح معابر دورن شهری است.

این مقام انتظامی افزود: برخی از رانندگان قانون گریز هستند و تخلفاتی، چون سرعت‌های غیرمجاز، سبقت، حرکات مخاطره آمیز و… را به دور از چشم همه انجام می‌دهند، اما پلیس نامحسوس این تخلفات را دیده و با آن برخورد می‌کند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در ابتدای دهه ۸۰ پلیس نامحسوس تشکیل شد و امروز در بیستمین سال تشکیل آن هستیم.

سرهنگ کشیر افزود: پلیس نامحسوس به غیر از اینکه با تخلفات مخاطره آمیز در بزرگراه‌ها برخورد می‌کند، در داخل شهر نیز این اقدامات را به خوبی انجام می‌دهد و با دیگر تخلفات نیز برخورد می‌نماید.

وی تصریح کرد: تخلفاتی از قبیل عبور از چراغ قرمز، عدم استفاده از کلاه ایمنی، تک چرخ زدن با موتورسیکلت و … از جمله مواردی است که پلیس نامحسوس در مورد آن حساس است و به محض مشاهده با آن برخورد یا برای مالک وسیله نقلیه پیامک هشدار ارسال می‌کند.

سرهنگ کشیر عنوان داشت: این پلیس با تخلفات ساکن نیز به شدت برخورد می‌کند، تخلفاتی نظیرتوقف خودرو و موتورسیکلت در پیاده رو‌ها و راکبانی که از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: البته پلیس به هیچ عنوان به دنبال اعمال قانون صرف نیست، بلکه در پی ایجاد فرهنگ ترافیک است تا به آنجا که شهروندان در صورت عدم حضور پلیس هم تخلف نکنند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×