» حوادث » بارش شدید برف سفر در چین را مختل کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

بارش شدید برف سفر در چین را مختل کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بهمن 24, 1402 0

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از نیویورک تایمز، برف و یخبندان در چین موجب لغو صدها پرواز شده و در سفرها اختلال ایجاد کرده است.

موج سفرها در داخل و به چین قبل از تعطیلات سال نو چینی، که در زبان چینی به عنوان جشنواره بهار شناخته می‌شود، بزرگترین مهاجرت سالانه جهان را ایجاد می‌کند.

اداره هوانوردی چین اعلام کرد که ۲۵۰۰ پرواز بین المللی اضافی را قبل از تعطیلات روز شنبه برنامه ریزی کرده است و مقامات حمل و نقل گفتند که انتظار دارند ۴۸۰ میلیون سفر ریلی در طول ۴۰ روز افزایش سفر داشته باشند که نزدیک به ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

اما هوای برفی که از هفته گذشته آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود چند روز دیگر ادامه داشته باشد، در این سفرها اختلال ایجاد کرده است.

مرکز ملی هواشناسی در روزهای اخیر نسبت به توفان برف و کولاک در چندین استان و شهر در مرکز و شرق چین از جمله چونگ کینگ، گوئیژو، هوبی و آنهویی هشدار داده است.

رگولاتور هوانوردی کشور چین گفت که صدها پرواز در روزهای اخیر مختل شده است. روز یکشنبه دو باند فرودگاه ووهان تیانه بسته شد که منجر به لغو بیش از دویست پرواز شد. همچنین لغو یا تأخیر گسترده پروازها در فرودگاه‌های استان‌های آنهویی و هوبی رخ داد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×