» قضائی » اولین جلسه شورای قضایی استان لرستان در سال ۱۴۰۳ برگزار شد
قضائی

اولین جلسه شورای قضایی استان لرستان در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

اردیبهشت 4, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: سند تحول قضایی با مدت زمان اجرایی سه ساله و با اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در جلسه شورای قضایی استان لرستان ضمن تقدیر از زحمات همه اعضا و کارکنان دستگاه قضا و سازمان‌های تابعه در استان لرستان در سال گذشته، ابراز داشت: سند تحول قضایی با مدت زمان اجرایی سه ساله و با اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ به دادگستری‌های سراسر کشور ابلاغ شده و ما نیز آن را به سازمان‌های تابعه و دادگستری‌های استان ابلاغ کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سند تحول و برنامه عملیاتیعبارت است از ماموریت‌های قوه قضاییه و در واقع همان مجموعه اقدامات دادگستری‌ها و سازمان‌های تابعه می‌باشد که شکل دهی، قالب‌بندی و زمان‌بندی و برنامه ریزی شده که برنامه‌های مختلف با نگاه به تحقق اهداف به طور متوازن پیش بروند، بیان داشت: در واقع سند تحول و برنامه عملیاتی در راستای ماموریت‌های مشخص شده قوه قضاییه در قانون است که در قالب برنامه می‌بایست تحقق یابد.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری سند تحول را مربوط به همه بخش‌های دستگاه قضا دانست و تاکید داشت: همه زیر مجموعه‌های دستگاه قضا اعم از دادگستری و سازمان‌های تابع بایستی با برنامه‌ریزی و زمانبندی دقیق برنامه عملیاتی را پیگیری و اجرا نمایند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در سال جاری برای هر هدف برنامه عملیاتی مسئولینی از معاونین و برخی روسای سازمان‌های تابعه تعیین کرده ایم که پیگیر اجرا و ناظر بر میزان پیشبرد و تحقق آن هدف باشد، اظهار کرد: همه ما که دارای مسئولیت هستیم و تمام مدیران قضایی استان بایستی به نحو احسنت برنامه عملیاتی را پیگیری و اجرا کرده و اجرای آن را از زیر مجموعه خود مطالبه نمایند.

وی با اشاره به اینکه شورای قضایی استان در سال جاری نیز در شهرستان‌ها حضور خواهند یافت، تاکید کرد: مسئولین و مدیران قضایی استان بایستی در مساجد حضور داشته و در میان مردم باشند و به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کنند و موجبات رضایتمندی مردم و جلب اعتماد آن‌ها را فراهم نمایند.

شهواری با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، تاکید داشت: جلسات شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بایستی در این مدت به صورت مستمر برگزار شده و به مصوبات و وظایف خود به دقت عمل نماید.

حجت الاسلام والمسلمین شهواری در استان با اشاره به اینکه جلسات شورای قضایی بایستی هدفمند برگزار شود، تاکید داشت: حوزه‌های قضایی استان بایستی از همین ابتدای سال به موضوع اتقان آرا توجه کرده و بر این مسئله نظارت دقیقی داشته باشند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×