» جامعه » افتتاح ۲۶۵ پروژه سلامت‌محور در سیستان‌و‌بلوچستان
جامعه

افتتاح ۲۶۵ پروژه سلامت‌محور در سیستان‌و‌بلوچستان

خرداد 22, 1403 0

وزیر بهداشت از افتتاح ۲۶۵ پروژه سلامت محور سیستان‌وبلوچستان در دولت مردمی با اعتبار حدود سه هزار میلیارد تومان خبر داد.

خبرگزاری میزان – بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در آیین افتتاح همزمان ۲۸ پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه سهم سیستان و بلوچستان از بیش از ۱۶ هزار تخت جدید بیمارستانی در دولت مردمی، ۶۰۰ تخت بیمارستانی بوده است، گفت: بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی احساس می‌کنیم فرمانده مقتدر و مومن خودمان را از دست داده ایم، اما سفر‌های اعضای هیئت دولت و از جمله این سفر نشان می‌دهد، ادامه دهنده راه شهید رئیسی هستیم. ایشان یک مکتب فکری بود که انقلابی در حوزه خدمتگزاری به مردم پس از ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایجاد کرد.

وی از محرومیت‌زدایی به عنوان یکی از شاخصه‌های شخصیتی رئیس‌جمهور شهید یاد کرد و گفت: این ویژگی ایشان در عمل برای همگان مشخص شد، اما محرومیت‌زدایی از مناطقی که محرومیت‌های تاریخی را تجربه کرده‌اند، زمان‌بر است، اما تمام ارکان دولت با انگیزه خدمت در این مسیر گام برمی‌دارند.

وزیر بهداشت، بیمارستان مادر و کودک حضرت فاطمه الزهرا (س) ایرانشهر را در کشور کم نظیر دانست و گفت: پیام اجرای چنین پروژه‌هایی در مناطق کمتر توسعه یافته این است که می‌خواهیم کار‌های بزرگ انجام دهیم و هیچ محدودیتی برای پیشرفت نداریم.

عین‌اللهی به افتتاح بیش از دو هزار و ۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی تا کنون اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رویکرد ما در وزارت بهداشت قطعا سلامت پیشگیری محور است. در منطقه‌ای قرار داریم که تهدیدهای سلامت در کشور‌های همسایه ما فراوان است، اما با عملکرد ارزشمند نظام شبکه، نیرو‌های حوزه سلامت و به ویژه نیرو‌های حوزه بهداشت که دیده نمی‌شوند و سنگرسازان بی سنگر هستند، شاخص‌های سلامت در کشورمان متحول شده و جایگاه قابل قبولی در منطقه داریم.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باید پیشرفت کند و در منطقه تحت پوشش خود، نقش آفرین و حل‌کننده مشکلات سلامت باشد. تاکید ما در مناطق محروم، تقویت بومی‌گزینی برای ماندگاری و خدمت‌گزاری بیشتر این نیرو‌ها به مردم است بنابراین اعتقاد داریم مشکلات مناطق محروم، از درون و با استفاده از ظرفیت نیرو‌های بومی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×