» قضائی » ارجاع به کارشناسی از عوامل اطاله دادرسی است/ دستور قضات شفاف باشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

ارجاع به کارشناسی از عوامل اطاله دادرسی است/ دستور قضات شفاف باشد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 18, 1402 0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موحدی آزاد امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان در سخنانی با اشاره به خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س) که می‌فرمایند خدای متعال پیروی از ما را باعث نظم جامعه اسلامی و رهبری ما را موجب وحدت جامعه قرار داد، اظهار داشت: وجود پیامبر نشانه جلال و جمال خداوند است و ایشان تمام هستی خود را در راه رونق و پیشرفت اسلام خرج کرد.

دشمن از جهانی‌شدن فرهنگ و آئین ایران می‌ترسد

وی عنوان کرد: اهل‌بیت و پیامبر قطب فکری جامعه مسلمین هستند، در دوران انقلاب وقتی امام ملت را دعوت به پیروی از اهل‌بیت کرد و ملت هم لبیک گفتند، مشکلات یکی پس از دیگری حل شد، امروز هم اگر این مسیر را ادامه دهیم، مشکلات جامعه حل خواهد شد.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه قرآن و عترت چراغ است، مشروط بر آنکه به آنها تمسک بجوییم و دریچه قلب خود را به سمت آنها باز کنیم، گفت: امیدوارم بتوانیم دریچه قلب خود را به سمت خاندان نبوت باز کنیم.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد با تأکید بر اینکه دشمن از ملت ایران می‌ترسد و سرمایه‌گذاری زیادی را در این حوزه می‌کند و با اشاره به حملات تروریستی دشمن در کشور، افزود: دشمن از فرهنگ و آئین ما می‌ترسند و هراس دارند که این فرهنگ و آئین جهانی شود که شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز این فرهنگ در دنیا گسترش پیدا کرده، امروز در دنیا از غزه و فلسطین حمایت می‌کنند، امام راحل این فرهنگ را جهانی کرد، گفت: تنها کشوری که آمریکا نمی‌تواند ذخایر نفتی او را ببرد، کشور قدرتمند ایران اسلامی است، آمریکا به دنبال به‌هم‌زدن استقلال سیاسی کشور ایران است.

نقش مهم نیروهای مسلح و امنیتی در تأمین امنیت کشور

دادستان کل کشور با اشاره به برخورد قضائی و قاطع با کسانی که در فضای مجازی در خصوص حادثه تروریستی کرمان تولید محتوای مجرمانه می‌کنند، گفت: دادستان‌های ما قطعاً با این حرمت‌شکنان برخورد قاطع خواهند کرد.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد در ادامه با اشاره به تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان، گفت: هر دوی این عزیزان فرزند لرستان هستند، دادستان جدید باید وقت بیشتری در حوزه کاری خود بگذارد، باتوجه‌به اینکه به ایام انتخابات هم نزدیک می‌شویم.

وی خطاب به دادستان، دادیاران، قضات و … عنوان کرد: با نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قضائی همکاری مطلوبی داشته باشید چرا که نفس حضور این عزیزان در جامعه موجب امنیت، مایه قوت قلب و امنیت روانی جامعه می‌شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه نیروی انتظامی امسال بیش از ۵۰ شهید مظلومانه تقدیم انقلاب کرده و باید قدر این نیروی فداکار را بدانیم، بیان داشت: یاغیان اخیر حادثه تروریستی کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد، ادامه داد: امروز سپاه پاسداران سینه خود را برای دفاع از مردم، مسلمین و مظلومین سپر کرده است.

وی با تأکید بر اینکه امام فرمود اگر سپاه نبود، کشور نبود، افزود: اگر این نیروها نباشند حتی ما نمی‌توانیم احساس امنیت داشته باشیم.

ارجاع به کارشناسی از عوامل اطاله دادرسی است

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دستورات قضائی از سوی قضات باید برای ضابط، شاکی و متشاکی شفاف باشند، عنوان کرد: همچنین قضات از اطاله دادرسی جلوگیری کنند، رئیس دستگاه قضائی دراین‌رابطه شش آسیب را بیان و احصا کردند.

دادستان کل کشور، تأکید کرد: یکی از مشکلات و عامل مهم در اطاله دادرسی ارجاع به کارشناسی است، در این راستا نسبت به مبانی و مصادیق کارشناسی باید دقت لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام موحدی آزاد در ادامه با اشاره ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی و نقش مؤثری دادستان دراین‌رابطه، گفت: کسانی که کاندید شده‌اند، توانایی خود برای کار در مجلس را بسنجند، مشکلات کشور را مجلس حل کند نه دولت، مجلس باید ریل‌گذاری کند.

وی ادامه داد: کاندیداها اگر تشخیص می‌دهند که نمی‌توانند کاری کنند، جایز نیست در انتخابات و مجلس حضور پیدا کنند، مردم هم به کسانی رأی بدهند که متعهد و ملتزم به ارکان نظام باشند.

دادستان کل کشور در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت انصاف از سوی دادستان و قضات، بیان داشت: جامعه اسلامی ایران جامعه آبرومند و عزتمندی است، آبروی خانواده‌ها را به‌خاطر یک خطای قابل‌اغماض، حفظ کنید.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×