» قضائی » اداره ثبت اسناد و املاک در ۲ شهرستان خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود
قضائی

اداره ثبت اسناد و املاک در ۲ شهرستان خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

اسفند 22, 1402 0

اداره ثبت اسناد و املاک با درخواست استاندار خراسان جنوبی و موافقت رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شهرستان‌های خوسف و درمیان راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری میزان – جواد قناعت در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تقدیر از عملکرد جهادی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در تثبیت مالکیت‌ها به ویژه حدنگاری ۱۰۰ درصدی منابع طبیعی گفت: با هر بار حضور رئیس سازمان در این استان اقدامات بسیار مهمی صورت گرفته که تاثیر زیادی در توسعه خراسان جنوبی با بهره‌گیری از تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد دارد.

وی ادامه داد: همکاری دستگاه‌های متولی زمین با سازمان ثبت اسناد و املاک در خراسان جنوبی نیز بسیار موثر بوده و شاهد جهش بیشتر و اتمام کامل حدنگاری به عنوان یکی از استان‌های پیشرو خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی خواستار راه‌اندازی ادارات ثبت اسناد و املاک در شهرستان‌های خوسف و درمیان شد و گفت: مردم این ۲ شهرستان برای انجام امور ثبتی به مرکز استان مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم در این دیدار دستور راه‌اندازی ادارات ثبت اسناد و املاک را برای ۲ شهرستان درمیان و خوسف صادر کرد و گفت: ساختمان این ادارات نیز با اعتبار ملی ساخته خواهد شد.

حسن بابایی دستور تامین و جذب نیروی انسانی مورد نیاز برای این ادارات را نیز صادر کرد.

وی در مورد پیشنهاد استاندار خراسان جنوبی در مورد فرسودگی ساختمان ثبت اسناد و املاک قاین گفت: احداث ساختمان جدید واحد ثبتی شهرستان قاینات نیز در دستور کار سازمان قرار می‌گیرد.

در پایان این نشست از مدیران کل امور اقتصادی و دارایی، بنیاد مسکن و مدیر امور اراضی خراسان جنوبی به جهت همراهی در صدور اسناد تک برگی در استان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استاندار خراسان جنوبی تقدیر شد.

بنا به اعلام روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی، ۹۴۹ سند از اسناد اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی نیز با حضور معاون قوه قضاییه اعطا شد.

همچنین هفتاد و سه هزار و دویست و هفتادمین جلد سند مالکیت روستایی در خراسان جنوبی با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شماری از مدیران استانی، اعضای شورای اسلامی و دهیاری روستا‌های امیرآباد و حاجی آباد بیرجند تحویل شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×