» قضائی » اجرای حدنگار نیازمند تعامل تمام ارگان‌های ذی ربط است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

اجرای حدنگار نیازمند تعامل تمام ارگان‌های ذی ربط است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 30, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی، در دیدار با علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه برداری کشور با تاکید بر تبادل اطلاعات فی مابین ارگان‌ها، افزود: ایستگاه‌های مرجع سامانه شمیم همواره مورد تاکید بوده و نباید انحصاری در این زمینه وجود داشته باشد و اشتراک اطلاعات و بهره برداری به صورت کامل انجام شود، چرا که این اطلاعات برای کشور است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مزایای تعاملات متقابل گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف اجرای قانون جامع حدنگار سامانه شمیم “شبکه مدیریت یکپارچه مالکیت‌ها” را ایجاد کرد و ایستگاه‌های مرجع دائمی در کشور به صورت شبکه‌ای در این سامانه وجود دارند که مختصات آنها معلوم و موقعیت آنی تحت شبکه را مشخص می‌کند و سازمان ثبت این اطلاعات را در اختیار سازمان نقشه برداری قرار می‌دهد که متقابلاً از این اطلاعات بهره برداری شود.

بابایی با بیان اینکه سازمان نقشه برداری کشور نقش مؤثر و سازنده‌ای در تثبیت مالکیت عرصه‌های ملی دارد، اعلام کرد: با توجه به آخرین آمار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از حدنگاری ۹۹ درصد عرصه‌های ملی در حدنگاری اراضی کشاورزی به مرز ۴۵ درصد معادل هفت و نیم میلیون هکتار رسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان خاطر نشان کرد: اجرای حدنگار نیازمند تعامل تمام ارگان‌های ذیربط در این امر است و سازمان ثبت به تنهایی نمی‌تواند در بحث حدنگار موفق باشد.

وی تاکید کرد: سازمان ثبت متولی اجرای حدنگار است، اما تعامل سازمان نقشه برداری، امور اراضی، مسکن شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی قطعاً در این زمینه راهگشا است.

در ادامه رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به همکاری همه جانبه گفت: عملکرد دو ساله گذشته ما تا حد زیادی همکاری همه جانبه را تأیید می‌کند. تا پایان سال ۱۴۰۰ به تعهدات خود عمل نموده و مستندات لازم انجام و در اختیار سازمان ثبت قرار گرفت.

جاویدانه با بیان این مطلب که سازمان نقشه برداری کشور نه انتفاعی، نه سیاسی و نه اقتصادی است، گفت: باید کار را به نحوی پیش برد که علاوه بر ثبت مالکیت‌ها، نیازهای شهرداری، منابع طبیعی و امور اراضی نیز تأمین شود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×