» قضائی » وظیفه نمایندگان مجلس نگارش قانونی صریح و با ثبات است
قضائی

وظیفه نمایندگان مجلس نگارش قانونی صریح و با ثبات است

خرداد 22, 1403 0

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اگر ثبات نباشد نمی‌توان برای آینده برنامه‌ریزی کرد، گفت: کار مهم نمایندگان مجلس نگارش قانونی صریح و با ثبات است.

خبرگزاری میزان-اولین نشست مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با مسئولان دادگستری استان برگزار شد.

این نشست صبح امروز هفدهم خردادماه با حضور نمایندگان منتخب مردم استان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و رئیس کل، دادستان عمومی و انقلاب و جمعی از معاونین مجموعه قضایی خراسان رضوی برگزار شد.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان مجلس مواردی را در مورد مسائل و مشکلات مردم و استان مطرح و بر همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی و قوه مقننه بر رفع آن تأکید کردند.

گسترش کمی و کیفی ارتباطات مردمی، پیگیری برخی مسائل مهم استان خراسان رضوی از جمله مسکن ملی و مهر، توجه ویژه به مسائل اقتصادی و تولید، پیگیری مشکلات مربوط به آب، افزایش رضایتمندی مردم، توجه به امر پیشگیری از جرم، پیگیری رفع مسائل و مشکلات شهر مشهد و تعامل مستمر نمایندگان مجلس و مسئولان دادگستری از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد ویژگی‌ها و وظایف نمایندگان مجلس گفت: شجاعت، ایمان و انقلابی بودن از صفات مهمی است که طبق فرمایش ایشان باید در نمایندگان مجلس وجود داشته باشد تا آن‌ها بتوانند سد محکمی در برابر دشمنان نظام و انقلاب باشند.

وی با اشاره به اهمیت ثبات در کشور افزود: یکی از نکات حساسی که مورد تأکید رهبر انقلاب هم بوده است، موضوع ثبات در کشور است. بدون ثبات، نمی‌توان برای آینده برنامه ریزی کرد. در مسائل اقتصادی هم اینطور است که اگر ثبات نباشد، فعالان اقتصادی نمی‌توانند برای آینده برنامه ریزی کنند لذا ایشان همواره تأکید دارند قانون باید طوری باشد که ثبات بیاورد. 

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تأکید کرد: نگارش قانونی که صریح باشد و ثبات داشته باشد و ثبات بیاورد، کار مهم و وظیفه نمایندگان مجلس است.

گفتنی است محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در این جلسه بر بررسی برخی قوانین که نیازمند بازنگری و اصلاح هستند توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×