امروز : جمعه, ۲ خرداد , ۱۴۰۴
- حق دفاع مشروع تا زمان ایجاد صلح جهانی امری قانونی و مشروع است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
- آیا تهدید آمریکا به حمله نظامی علیه ایران جدی است؟
- آغاز فرآیند انتخابات شورای صنفی دانشگاه تهران
- تجلیل از «محفل» به عنوان موفقترین برنامه معارفی کشور
- رباطکریم میزبان فیلمبرداری «میل حق» با موضوع «کودکان کار» شد
- رشد برقآسای توکنسازی داراییها/ ارزش توکنهای دارایی به ۵۰ میلیارد دلار میرسد
- تمهیدات ترافیکی پلیس راهور تهران در نمیه شعبان
- پلتفرمهای آنلاین گفتگو و مناظره علمی در دانشگاه علامه طباطبایی راهاندازی میشود
- دستگاه قضایی قاطعانه از اجرایی شدن قانون الزام و برخورد با دستگاههای کم کار حمایت خواهد کرد
نقش تخلفات خودروهای سنگین در تصادفات
سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت در خصوص تخلفات کامیونها در شهر تهران توضیح داد. او گفت: به آن دسته از خودروهایی که وزن و ابعاد آنها از سایر خودروهای معمولی وسیعتر و بزرگتر میباشد خودروهای سنگین میگویند که دسته […]

سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز در برنامه شهر امن که از استودیوی پلیس پایتخت در خصوص تخلفات کامیونها در شهر تهران توضیح داد.
او گفت: به آن دسته از خودروهایی که وزن و ابعاد آنها از سایر خودروهای معمولی وسیعتر و بزرگتر میباشد خودروهای سنگین میگویند که دسته بندیهای مختلف و متفاوتی نیز دارند که شامل کامیونها، تک محورها، چند محورها و کشندهها میشوند.
وی بیان داشت: واقعا باید بگوییم که تخلف یک خودروی سنگین میتواند در بروز تصادفات نقش داشته باشد.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی تخلفات خودروهای سنگین دریافتیم که رانندگان این خودروها یک سری از تخلفات را بیشتر انجام میدهند. مانند حمل بارهای نامتعارف توسط کامیونهای کشنده که تناژ حمل بار استاندارد را رعایت نمیکنند که یکی از تخلفات شایع این کامیونها میباشد.
سرهنگ جوانبخت افزود: چرایی برخورد پلیس با تخلفات حمل بار توسط کامیونها جدای از اینکه به سطح راه آسیب وارد میکنند این است که ترمزها در این مواقع عملکرد درستی ندارند و به خاطر همین باعث ایجاد تصادفات ناگوار میشوند که پلیس روی این موضوع بسیار حساس است.
وی گفت: بحث بعدی سرعت زیاد این کامیونها میباشد. این کامیونها علاوه بر اینکه حجیم هستند، خیلی هم تمایل به این دارند که سرعت را تجربه نمایند. سرعت یک کامیون را هیچ گاه نمیشود با سرعت یک خودروی سواری یکی دانست و این دو با هم بسیار متفاوت هستند.
سرهنگ جوانبخت بیان داشت: این کامیونها در اطراف خود نقاط کور زیادی دارند. نقاط کور به نقاطی گفته میشود که راننده اشرافیت لازم را در دید اطراف کامیون خود به خوبی ندارند و متاسفانه خیلی وقتها خودروها و موتورسیکلتها در همین نقاط کور قرار میگیرند و وقتی هم که سرعت آنها بالا باشد خب طبیعی است که شاهد تصادفا فوتی و جرحی سنگین هستیم.
وی افزود: سرعتها، اضافه بار و تغییر مسیرهای ناگهانی بیشترین تخلفات خودروهای سنگین است که برای پلیس نیز حائز اهمیت است.
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: وقتی تصادفات این خودروها را بررسی کردیم دریافتیم که در ۱۰ ماهه سال جاری در شهر تهران ۲۱ درصد تصادفات فوتی مربوط به خودروهای سنگین بوده است که البته این عدد قابل توجهی است. در بحث تصادفات جرحی نیز این عدد به ۹ درصد میرسد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.