امروز : پنج شنبه, ۲۲ خرداد , ۱۴۰۴
- کار عجیب شرکتهای چینی در فرایند مصاحبه کاری
- نجات جان زن جوان پس از اقدام به خودکشی توسط پلیس آگاهی
- اژهای: آمریکاییها، از پشتیبانی مردمی از انقلاب اسلامی واهمه دارند
- زلزله نسبتا شدید در ترکیه
- تشکیل کمیته حقیقتیاب صوری پس از نسلکشی فجیع در ساحل سوریه
- رشد شدید قیمت بیت کوین / علت افزایش قیمت چیست؟
- زمان مصاحبه دکتری تخصصی پژوهشی علوم پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
- بازدهی ۴۱.۵ درصدی بانکها در ۳ ماه گذشته
- شیخ زکزاکی: مقاومت در لبنان دوباره متولد شد+ فیلم
افزایش 25 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان/ کنکور اختصاصی و نظام جذب استاد ویژه دانشگاه
رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسشها؛ وضعیت زیرساختهای دانشگاه فرهنگیان بهویژه در بحث فضا و خوابگاه و از سوی دیگر اعضای هیئت علمی چگونه است؟ ضعف زیرساختها در دانشگاه فرهنگیان بر تربیت معلمان مورد نیاز (23 هزار معلم در سال) چه تأثیری دارد؟ […]

رضامراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسشها؛ وضعیت زیرساختهای دانشگاه فرهنگیان بهویژه در بحث فضا و خوابگاه و از سوی دیگر اعضای هیئت علمی چگونه است؟ ضعف زیرساختها در دانشگاه فرهنگیان بر تربیت معلمان مورد نیاز (23 هزار معلم در سال) چه تأثیری دارد؟ اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان نرمافزار تربیتی نظام تعلیم و تربیت کشور است. رهبر انقلاب، این دانشگاه را مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور دانستند.
وی افزود: طبق نظر تعلیم و تربیتی رهبر انقلاب هیچ فردی نباید وارد آموزش و پرورش شود مگر آنکه از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تربیت شده باشد.
صحرایی بیان کرد: مسئله پیشِروی ما از زمان تأسیس دانشگاه فرهنگیان تاکنون دوگانه تربیت معلم یا تأمین معلم بوده است. در دولت پیشین برخی از مسئولان به تأمین معلم اعتقاد داشتند ازاینرو تأکید داشتند؛ “معلمان را میتوان از فارغالتحصیلان دانشگاههای دیگر و با یک دوره مهارتی تأمین کرد”.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این دوره مزایا و معایبی دارد، اما بنده معتقدم معلم ابتدا خودش باید تربیت شده باشد تا بتواند تربیت کند و نقش او صرفاً انتقال اطلاعات نیست بلکه معلم در هر رشتهای که باشد مربی و الگوی دانشآموزان است، بنابراین معتقدم معلمان باید تربیت شوند تا بتوانند خوب تربیت کنند.
صحرایی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان بر اساس دیدگاه تربیت معلم تأسیس شده است و این امر در اساسنامه آن بهصراحت قید شده است. هماکنون استانداردهای این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاههای دیگر چه در سرانههای فضاهای آموزشی و چه در نسبت استاد به دانشجو، نیاز به اقدامات بسیاری دارد.
وی مطرح کرد: بنده زمانی که دانشگاه فرهنگیان را تحویل گرفتم نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 111 بود، با جذب گسترده اساتید جدید هماکنون این نسبت به زیر 90 رسیده است و برنامه ما تقویت بیشتر دانشگاه فرهنگیان است، مهمترین اقدامی که در این رابطه انجام شد مصوبه 879 شورایعالی انقلاب فرهنگی در 20 اردیبهشت امسال بود.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: مطابق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه فرهنگیان از سال آینده آزمون اختصاصی خواهد داشت و نظام جذب استاد و هیئت علمی آن کاملاً اختصاصی خواهد بود، هیئت مرکزی جذب مستقل برای آن تعیین خواهد شد همچنین محتوای درسی و برنامه آموزشی آن متناسب با مأموریتها بهطور جدی متحول خواهد شد.
وی تأکید کرد: در برنامه هفتم توسعه به موضوع دانشگاه فرهنگیان بهطور ویژه توجه شده است و مطابق این برنامه سالانه 25 درصد به سرانه جذب دانشجوی آن اضافه خواهد شد تا بتواند تمام نیاز کشور را متناسب با خروجی آموزش و پرورش تأمین کند.
انتهای پیام/+
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.