» قضائی » ۹۹ درصد از اراضی ملی حد نگاری شده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

۹۹ درصد از اراضی ملی حد نگاری شده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 23, 1402 0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای قضائی استان مرکزی اظهار کرد: حدنگاری در حوزه کشاورزی به مرز ۴۳ درصد در کل کشور رسیده است و در ۴۰ شهرستان مهم به اتمام رسیده است که تحقق این سیاست را مدیون جهاد کشاورزی و امور اراضی کشاورزی هستیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون دخل و تصرف در حوزه منابع طبیعی به شدت کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: امروز سند اراضی ارائه و هویت بخشی انجام شده است و امیدواریم به وضعیت مطلوب برسیم.

بابایی با اشاره به پشتیبانی خوب دستگاه قضائی و دادستان‌ها در این زمینه گفت: حمایت ویژه ریاست قوه قضائیه ما را در رسیدن به این هدف نزدیک کرد.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور حد نگار را سیاست کلی نظام بیان کرد و گفت: این مهم در سطح کلان در حال پیگیری است و در این راستا، سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه به حد نگاری ۱۰۰ درصدی اراضی کشاورزی و ملی اشاره دارد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری سال گذشته درباره اجرای حدنگاری فرمودند؛ قانون حدنگاری در راستای جلوگیری از جنگل خواری، کوه خواری و زمین خواری در روستاها باید اجرا شود و تمام اراضی هویت بخشی و شناسنامه دار شوند و متولیان زمانی می‌توانند تصمیم خوب بگیرند که میزان اراضی مشخص باشد و هویت بخشی صورت گیرد چراکه هویت بخشی و آمایش اراضی از دخل و تصرفات و زمین خواری پیشگیری می‌کند و تشکیل پرونده‌های قضائی نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در راستای حمایت از تولید، سند ۷ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کاوه و احمد آباد صادر شده است.

بابایی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک خطه صنعتی است باید حمایت از واحدهای تولیدی افرایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در حوزه اسناد حدنگاری نهضت ملی مسکن نیز برای ۳ هزار واحد مسکونی و شرکت هپکو و اسناد زراعی در این استان سند صادر شده است و امیدواریم روند شتابان حد نگاری در استان ادامه داشته باشد.

رئیس ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امیدواریم با حمایت‌هایی که از استان مرکزی انجام می‌شود، این استان را به عنوان نخستین استان در اتمام سند حد نگاری معرفی و جشن حد نگاری در آینده نزدیک در این خطه برگزار شود.

بابایی با اشاره به سفر رئیس دستگاه قضا به استان مرکزی ادامه داد: چند شهرستان این استان درگیر بحث اوقافی بودند که در مساله پذیره‌ها به آنها کمک شد.

وی افزود: در این راستا مقرر شد که اسناد اعیانی به مردم ارائه شود اما خروج عرصه‌ها از وقف مورد تاکید ما است و امیدواریم اداره اوقاف استان مرکزی در این زمینه کمک کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: تعیین تکلیف اراضی موقوفه و آزاد سازی اراضی از مصوبات سفر ریاست جمهور است و باید این امر مهم محقق شود.

وی با اشاره به حمله تروریستی در کرمان تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه در شورای قضائی درباره حادثه تروریستی و اتمام حجت با پیاده نظام تروریست‌ها مواردی را مبنی بر اینکه دادستان‌ها نباید از اقدامات افراد هم صدا، همراه، هم بازی و همکار با دشمن در فضای مجازی و غیر مجازی بگذرند چراکه هم صدایی با داعش و دشمنان نیز جرم محسوب می‌شود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×