» قضائی » ۴۷ درصد از پرونده‌های معوق و مسن دادگستری استان ایلام تعیین تکلیف شد
قضائی

۴۷ درصد از پرونده‌های معوق و مسن دادگستری استان ایلام تعیین تکلیف شد

بهمن 23, 1402 0

رئیس کل دادگستری ایلام از تعیین تکلیف ۴۷ درصد از پرونده‌های معوق و مسن دادگستری استان خبر داد.

خبرگزاری میزان – به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری ایلام و اعضای شورای قضایی استان با حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار کردند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تبریک عید سعید مبعث و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم (ع) بیان کرد: دستگاه قضایی استان ایلام در راستای سند تحول و تعالی قوه قضاییه با بهره گیری از فناوری‌های نوین در حال پیشرفت مستمر و تحقق قوه قضاییه هوشمند در استان است.

علی‌محمدی گفت: امروز بیش از ۲۰ میلیون رای قضایی در سامانه تناد ارائه شده است تا به صورت کاملا شفاف و در فضایی علمی و تحقیقی کلیه محققین و صاحب نظران به آرای صادره در محاکم قضایی دسترسی داشته باشند.

وی مردم‌داری و تکریم ارباب رجوع را از برنامه‌های محوری دستگاه قضایی استان در برخورد با مراجعین خواند و اظهار کرد: دادگستری استان ایلام در شاخص تکریم ارباب رجوع در ماه‌های اخیر موفق به کسب رتبه اول، دوم و سوم کشوری شده است.

رئیس کل دادگستری ایلام ارائه خدمات قضایی جهادی رایگان در مناطق محروم و دور افتاده استان، تجمیع ساختمان‌های پراکنده دادگستری در مرکز استان، راه اندازی سامانه‌های آنلاین قضایی و انجام دادرسی الکترونیک را در راستای تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت جهادی به مردم استان توصیف کرد.

علی‌محمدی احقاق حق و اجرای عدالت در استان را منوط به تحقق ۱۴ هدف تعیین شده و اجرای ۴۱ برنامه ترسیم شده در دستگاه قضایی خواند و گفت: از سال گذشته تا کنون علاوه بر رسیدگی صد در صدی به پرونده‌های موجود، ۵۱ درصد از پرونده‌های سنوات گذشته نیز مورد رسیدگی قرار گرفته و ۴۷ درصد از پرونده‌های مانده و مسن با صدور رای مختومه شدند.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تا به امروز ۲۸۴ هزار و ۵۳۷ پرونده به محاکم قضایی استان وارد شده که با تلاش همکاران قضایی و اداری دادگستری استان موجودی فعلی ۱۰ هزار و ۹۴۳ پرونده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام از انجام ۱۴۰ مورد بازرسی از حوزه‌های قضایی استان از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: این بازرسی‌ها به صورت ترکیبی و با محوریت آموزش، نظارت و ارزشیابی و حفظ حقوق شهروندی انجام می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت و دقت آرای صادره در محاکم استان بیان کرد: دادگستری استان ایلام با ۹۱ درصد اتقان آرا موفق به کسب رتبه دوم کشوری در این شاخص مهم شد.

علی‌محمدی برگزاری منظم جلسات شورای رهنمون قضایی را در راستای حل پرونده‌های مهم و پیچیده قضایی استان بسیار موفق ارزیابی کرد و گفت: با لطف و عنایت الهی و با تلاش‌های صورت گرفته کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی در دادسرا‌ها و دادگاه‌های استان محسوس و مشخص است.

وی جذب و به کارگیری ۷ دادیار قضایی، گزینش و استخدام ۹۱ نفر کارمند اداری از طریق برگزاری آزمون استخدامی، اخذ مجوز برگزاری دوره آموزش قضایی و برگزاری مستمر آموزش‌های مورد نیاز قضات و کارمندان را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در دادگستری ایلام خواند.

رئیس کل دادگستری ایلام کسب رتبه برتر کشوری دادگستری استان در برگزاری برنامه‌ها و مراسمات فرهنگی، خدمت دستگاه قضایی استان به زائرین اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین و در طول سال و فعالیت‌های گسترده و متنوع معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان در حوزه کاهش جرایم را مهم ارزیابی کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دادگستری استان و سازمان بازرسی در تلاشند با بهره گیری از کمیته‌های تخصصی ضمن دعوت به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، با هرگونه جرم و تخلف انتخاباتی قاطعانه برخورد کنند.

علی‌محمدی همچنین در پایان گزارش آخرین دستاورد‌ها و اقدامات انجام شده در سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی در استان را نیز ارائه کرد.

در این دیدار حضرت حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات اعضای شورای قضایی استان، با اشاره به تاثیر عملکرد دستگاه قضایی بر رضایتمندی مردم از نظام اسلامی گفت: با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی محسوس و ملموس است.

وی قضات را مجریان عدالت از سوی، ولی فقیه و رهبری نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: دقت و سرعت در صدور آراء و اجرای صحیح عدالت منجر به کاهش جرم در سطح جامعه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار بر مقابله جدی با قاچاق سلاح و مهمات در استان، حفاظت و صیانت از انفال و منابع طبیعی و مجازات مرتکبین جرایم مشهود تاکید کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین در خصوص نظارت بیشتر سازمان تعزیرات بر بازار و برخورد قاطع با گران فروشی تذکر داد.

وی با مهم خواندن نقش دستگاه قضایی در برگزاری انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: باید ضمن تلاش در خصوص پیشگیری از بروز جرایم و تخلفات انتخاباتی، در صورت ارتکاب چنین جرایمی با گردآوری دقیق مدارک و مستندات قاطعانه با مجرمین و متخلفین برخورد کرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×