» قضائی » ۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در رودبار جنوب تشکیل شد
قضائی

۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در رودبار جنوب تشکیل شد

بهمن 22, 1402 0

رئیس حوزه قضایی شهرستان رودبار جنوب گفت:دو شعبه ویژه، جهت رسیدگی به جرایم انتخاباتی در این شهرستان اختصاص دا‌ده شده است که خارج از نوبت به جرایم انتخابات رسیدگی می‌کنند.

خبرگزاری میزان – محمد فرجام طاهری در جلسه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر وچهل وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: قانون مداری در فرایند برگزاری انتخابات، تضمین کننده، امنیت و عدالت انتخاباتی و افزایش مشارکت است.

وی افزود: دو شعبه ویژه، جهت رسیدگی به جرایم انتخاباتی در این شهرستان اختصاص دا‌ده شده است که خارج از نوبت به جرایم انتخابات رسیدگی می‌کنند.

طاهری بیان کرد: دهیاران، به عنوان اولین حلقه زنجیره مدیریت، موظف به همکاری در اعلام وقوع جرایم و تخلفات عمومی و انتخاباتی در روستای حوزه ماموریت خود هستند.

وی اظهار کرد: دهیاران به موجب قانون تشکیلات وظایف واختیارات شورا‌های اسلامی، موظف به همکاری در اعلام وقوع جرایم به مراجع قانونی هستند و در برقراری ارامش ونظم عمومی جامعه و در برگزاری انتخاباتی پرشور نقش مهمی دارند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان جازموریان ضمن اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های معنوی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی وقضایی اظهار کرد: باید با تبیین خدمات انقلاب اسلامی، در جهت رضایت مندی عمومی وامید افرینی در جامعه تلاش کرد.

وی تصریح کرد: در شعبات رسیدگی به جرایم انتخاباتی، برخورد قانونی و بدون اغماض با هرگونه تخلف در اجرای انتخابات در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است جلسه پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی شهرستان جازموریان با حضور محمد فرجام طاهری رئیس دادگستری، محمدی دادستان، جرگه معاون سیاسی فرماندار، نجار زاده فرمانده انتظامی، دژکام جانشین ناحیه مقاومت بسیج رودبار، براهویی رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان، و دهیاران بخش‌های مرکزی و هلیل دشت برگزار شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×