» قضائی » ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت هستند
قضائی

۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت هستند

اردیبهشت 19, 1403 0

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان در حال فعالیت هستند، گفت: ۴۲۲ فقره پرونده به این مراکز درسال گذشته وارد شده است.

 خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: مرکز مهر خانواده در استان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

 وی تصریح کرد:هم اکنون ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت هستند و ۴۲۲ فقره پرونده به این مراکز درسال گذشته وارد شد و تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزار و ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان است و بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شمال ۲۳ درصد ازپرونده‌های طلاق بوده است.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×