» قضائی » ۲۰۰ تذکر انتخاباتی تا امروز
قضائی

۲۰۰ تذکر انتخاباتی تا امروز

دی 25, 1402 0

۲۰۰ مورد تذکر به افراد یا ستاد‌های انتخاباتی داده شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دبیر ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی کشور گفت: پنجمین جلسه این ستاد برگزار شد و در این جلسه مشکلات و مسائل استان‌ها را به ترتیب استان‌هایی که در دوره‌های قبل حساسیت داشتند در حال بررسی است.

آقای جهانگیر گفت: رئیس کل دادگستری استان خوزستان و کهکیلوئیه و بویراحمد در جلسه حضور پیدا کردند و دغدغه‌ها و مسائل استانشان را بیان کردند و برای حل آن‌ها تصمیم گیری شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: یکی از راهبرد‌های ستاد مرکزی و بخش‌های استانی برای پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل نشدن پرونده در قوه قضائیه از طریق اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی به مردم و داوطلبان و همچنین هواران آن‌ها در مورد فعالیت‌های مغایر قانون است.

اصغر جهانگیر گفت: یک راهبرد دیگر ایجاد فضای رقابت سالم برای حضور حداکثری مردم است.

وی ادامه داد: با ایجاد فضای ناامیدی که به صورت عمده از طریق شایعه سازی که در رسانه‌های بیگانه به آن پرداخته می‌شود در داخل مقابله می‌کنیم و نباید در داخل به شایعات دامن زده شود.

آقای جهانگیر افزود: تا الان ۲۰۰ مورد تذکر به افراد یا ستاد‌های انتخاباتی داده شده که به صورت عمده به دنبال تخریب یکی از داوطلبان یا بیان موضوعات غیرواقعی بودند.

دبیر ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی همچنین گفت: طبق گزارش‌هایی که در جلسه مطرح شد پیشبینی‌هایی که از مشارکت مردم انجام می‌شود نشان می‌دهد روند مشارکت افزایشی است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×