» قضائی » ۱۷ هکتار از اراضی ملی در شهرستان پارسیان رفع تصرف شد
قضائی

۱۷ هکتار از اراضی ملی در شهرستان پارسیان رفع تصرف شد

اسفند 28, 1402 0

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف ۱۷ هکتار از اراضی ملی در شهرستان پارسیان خبر داد.

خبرگزاری میزان-مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، به دستور رئیس حوزه قضایی پارسیان، ۱۷ هکتار از اراضی ملی در شهر کوشکنار رفع تصرف شد.

وی در ادامه افزود: رفع تصرف این زمین‌ها پس از صدور حکم دادگاه مبنی بر خلع ید متصرفین به جهت عدم احراز مالکیت آن‌ها انجام شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ارزش تقریبی این اراضی را بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با حضور رئیس حوزه قضایی پارسیان در محل و پس از رفع تصرف توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی، این زمین‌ها به بیت المال اعاده شد.

قهرمانی تصریح کرد: رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان در راستای قانون ساماندهی و عرضه مسکن، دستور فوری تحویل و تحول اراضی رفع تصرف شده از منابع طبیعی به بنیاد مسکن جهت عمران و توسعه منطقه را صادر کرده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین بر لزوم اهتمام ویژه دستگاه‌های متولی به گزارش سریع و به موقع تخلفات با هدف شتاب بخشی به روند رسیدگی‌های قضایی و صیانت از حقوق بیت‌المال تأکید کرد.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها باید ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با تمام توان در جهت پاسداری و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند و مجموعه دادگستری نیز در این امر خطیر به آن‌ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام /



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×