» قضائی » ۱۵ هزار پرونده در دادگستری استان کرمان در سه ماه نخست سال به صلح وسازش ختم شد
قضائی

۱۵ هزار پرونده در دادگستری استان کرمان در سه ماه نخست سال به صلح وسازش ختم شد

مرداد 3, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مجموع پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان کرمان در بهار ۱۴۰۳، ۵۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده بوده است که از این تعداد بیش از ۱۵ هزار پرونده با صلح وسازش مختومه شده است.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را طی این مدت ۴۲ درصد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال، ۱۵ هزار و ۴۰۲ فقره پرونده با میانجیگری کارکنان شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری بعمل آمده است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۷۰ نفر در ۳۱۸ شعبه شورای حل اختلاف، گفت:باتلاش کارکنان شورا‌های حل اختلاف بیش از ۵۷ هزار پرونده در بهار ۱۴۰۳ مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: هر چه دستگاه قضایی بتواند از ظرفیت‌های مردمی و نهاد‌های مردم نهاد جهت حل و فصل اختلافات و ترویج فرهنگ عفو وگذشت بیشتر استفاده کند به سمت ایجاد تحول و توسعه خدمات‌رسانی قوه قضاییه حرکت خواهد کرد.

وی افزود: از ابتدای سال به طور متوسط ۹۴ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده که نقش بسزایی درسرعت بخشیدن به رسیدگی‌ها، حل و فصل سریع دعاوی و کاهش موجودی شعب شورای حل اختلاف ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ادامه داد: یکی از بارزترین نماد‌های صلح و سازش مربوط به شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان است که در صورت حمایت همه جانبه می‌تواند موجب کاهش اطاله دادرسی، سرعت بخشی به رسیدگی، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×