» قضائی » ۱۰ نفر از مددجویان زندان ماهیدشت آزاد و برای ۳۳۸ نفر نیز مرخصی صادر شد
قضائی

۱۰ نفر از مددجویان زندان ماهیدشت آزاد و برای ۳۳۸ نفر نیز مرخصی صادر شد

بهمن 9, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با حضور در زندان ماهیدشت به مناسبت اعیاد مبارک ماه رجب و در آستانه ایام الله دهه مبارک فجر به ۱۰ نفر از زندانیان مرخصی منجر به آزادی و به ۳۳۸ نفر مرخصی اعطا کرد.

خبرگزاری میزان – طی مراسمی به مناسبت اعیاد مبارک ماه رجب و همچنین در آستانه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، معاون پیشگیری دادگستری و هیئت همراه در زندان ماهیدشت، ۱۰ نفر زندانی آزاد و برای ۳۳۸ نفر نیز مرخصی صادر شد.

رئیس کل دادگستری در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز مرد و نیز گرامیداشت اعیاد ماه مبارک رجب گفت: بنا به مناسبت‌های مذکور و همچنین در آستانه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای سند تحول قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری، با مساعدت مسئولین اعم از دادستان مرکز استان و قاضی ناظر در زندان، امروز تصمیم گرفتیم برای تعداد زیادی از زندانیان ماهیدشت با استفاده از نهاد‌های ارفاقی تخفیفاتی در نظر بگیریم.

کرمی با اشاره به اینکه از همه مناسبت‌ها در طول سال برای استفاده از ارفاقات قانونی در زمینه آزادی و مرخصی زندانیان استفاده می‌شود تصریح کرد: به مناسبت اعیاد خجسته پیش رو و با هدف اینکه زندانیان واجد شرایط در کنار خانواده‌های خود باشند، با احراز شرایط قانونی مرخصی و سایر ارفاقات قانونی اعطا می‌شود.

وی افزود: هر انسانی ممکن است دچار لغزش و خطا شود و ما بر حکم قانون و وظیفه مسئول انجام امور هستیم لذا هرگز راضی نیستیم کسی را در زندان ببینیم و تلاش می‌کنیم بیشترین استفاده را از نهاد‌های ارفاقی جهت آزادی و یا اعطای تخفیفات برای زندانیان داشته باشیم و امیدواریم به زودی آزادی همه زندانیان را ببینیم و زندان‌ها به مراکز علمی و پژوهشی تبدیل شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با تأکید بر اینکه نگاه و رویکرد دستگاه قضایی نسبت به جرایم خشن و مخل امنیت، قاطع و بدون اغماض خواهد بود، گفت: در کنار این موضوع، با توجه به سیاست‌های دستگاه قضایی، رأفت اسلامی همواره در مواجهه با زندانیان مورد توجه قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است بر اساس گزارش قاضی ناظر در زندان اقدامات ارفاقی مهمی از جمله؛ اعطای مرخصی منجر به آزادی به ۱۰ نفر، اعطای مرخصی به ۳۳۸ نفر، موافقت با پیشنهاد آزادی مشروط ۱۷۱ نفر، موافقت با پیشنهاد تعلیق اجرای مجازات ۸۷ نفر، موافقت با عفو موردی ۱۲۷ نفر، موافقت با پیشنهاد تبدیل حبس به رأی باز برای ۱۷ نفر و موافقت با اعطای پابند الکترونیکی به ۵۱ نفر انجام شد.

گفتنی است مشابه همین برنامه در روز‌های آتی در زندان مرکزی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×