» قضائی » کیفیت در رسیدگی، اتقان آرا و توسعه دادرسی‌ الکترونیک از اولویت‌های دستگاه قضاست
قضائی

کیفیت در رسیدگی، اتقان آرا و توسعه دادرسی‌ الکترونیک از اولویت‌های دستگاه قضاست

بهمن 11, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کیفیت در رسیدگی و اتقان آرا یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه قضایی است و باید از تمام ظرفیت علمی و تجربی و مشورتی قضات و حقوقدانان در راستای کاهش اطاله دادرسی، اتقان آرا و سرعت بخشیدن به خدمت‌گذاری مطلوب به مراجعین استفاده کرد.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی به همراه جمعی از معاونین قضایی دادگستری استان در ادامه بازدید‌های میدانی خود از مراجع قضایی، از دادگاه‌های تجدیدنظر استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف رسیدگی به پرونده‌ها در این مرجع قضایی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان آسیب‌شناسی از روند‌ها و فرایند‌های موجود در مراکز و مراجع قضایی را یکی از اصلی‌ترین اهداف این بازدید‌ها دانست و افزود: این مهم در جریان بازدید از دادگاه‌های تجدیدنظر استان نیز مورد توجه قرار گرفت و در تلاشیم با گفت‌وگوی مستقیم با قضات و کارکنان با نگاهی تخصصی روند‌های موجود در مراجع قضایی را مورد ارزیابی قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جریان حضور خود در دادگاه‌های تجدیدنظر استان کرمان بر بسط و توسعه دادرسی‌های الکترونیک و هوشمندسازی فرآیند‌های قضایی تاکید کرد وگفت: کیفیت در رسیدگی و اتقان آرا یکی از دغدغه‌های مهم دستگاه قضایی است و باید از تمام ظرفیت علمی و تجربی و مشورتی قضات و حقوقدانان در راستای کاهش اطاله دادرسی، اتقان آرا و سرعت بخشیدن به خدمت گذاری مطلوب به مراجعین استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین در جریان حضور در دادگاه‌های تجدیدنظر کرمان، به گفتگوی چهره به چهره با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و استماع مطالب آن‌ها پرداخت و خطاب به مقامات ذی‌ربط قضایی دستور داد که در چهارچوب موازین قانونی به درخواست‌های این افراد رسیدگی شود.

وی در پایان از تلاش‌های شبانه روزی قضات و کارکنان دستگاه قضایی به ویژه پرسنل دادگاه‌های تجدید نظر استان که در راستای تحقق و اجرای عدالت گام برمی دارند تشکر و قدردانی نمود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×