» قضائی » کاهش اطاله دادرسی از محاسن ارتباط الکترونیکی زندان‌ها و مراجع قضایی است
قضائی

کاهش اطاله دادرسی از محاسن ارتباط الکترونیکی زندان‌ها و مراجع قضایی است

خرداد 12, 1403 0

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران با بیان اینکه ارتباط الکترونیکی بین سازمان قضایی و نیرو‌های مسلح بیشترین منفعت را برای نیرو‌های مسلح دارد، گفت: از مزایای این ارتباط می‌توان به کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد.

خبرگزاری میزان- جلسه هم‌اندیشی برقراری ارتباط الکترونیکی زندان‌ها و بازداشتگاه‌های نظامی با سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان تهران در این جلسه گفت: جلسه هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی ارتباط الکترونیکی سازمان قضایی با ندامتگاه‌ها و بازداشتگاه‌های نظامی برای این تشکیل شده که بررسی کنیم، چگونه در یک بستر امن این ارتباط را به خوبی انجام دهیم و این موضوع قطعا شدنی است تا هیچ زندانی برای اعزام به مراجع قضایی بجز موارد خاص نداشته باشیم و قاضی ناظر زندان هم با استفاده از این بستر اقدامات قضایی و قانونی خود را اجرا کند.

علی افتخاری با بیان اینکه ارتباط الکترونیکی فی‌مابین سازمان قضایی و نیرو‌های مسلح بیشترین منفعت را برای نیرو‌های مسلح دارد، اظهار کرد: در مجموعه سازمان زندان‌ها و دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب درباره ارتباط الکترونیکی اقدامات خوبی انجام شده است و زندان‌های سراسر کشور به مراجع قضایی از طریق ارتباط الکترونیکی متصل شدند و حسن این ارتباط تسریع در رسیدگی‌های قضایی بوده است.

وی افزود: از دیگر مزایای این ارتباط می‌توان به کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌های اعزام متهمین و تهدیدات امنیتی در پرونده‌های مهم اشاره کرد. 

 مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران نیز در این جلسه گفت: ارتباط سازمان زندان‌ها پیش از این با مراجع قضایی برقرار شده است و اینکه تاکنون با ندامتگاه‌های نظامی متصل نشدند به این دلیل است که در استان تهران برخلاف سایر استان‌ها هر یک از یگان‌های نظامی مستقر در استان تهران به‌صورت جداگانه برای نیرو‌های خود ندامتگاه و بازداشتگاه اختصاصی دارند.

حیات‌الغیب ادامه داد: در چارچوب آیین‌نامه ابلاغی قوه قضاییه به سازمان زندان‌ها این ارتباط پیش‌بینی و اجرایی شده است و بیش از ۹۰ درصد دادرسی‌ها به صورت دادرسی الکترونیکی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اداره کل سازمان زندان‌های استان تهران این آمادگی را دارد در ایجاد بستر ارتباط الکترونیکی بین ندامتگاه‌های نظامی و دادسرا و دادگاه‌های نظامی استان تهران همکاری لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×