» جامعه » چند توصیه برای خانه‌تکانی پایان سال
جامعه

چند توصیه برای خانه‌تکانی پایان سال

اسفند 19, 1402 0

گفت‌وگو|

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس استان‌تهران به بیان توصیه‌هایی حین انجام خانه تکانی پرداخت.

سعید مهرسروش در گفت‌وگو با میزان با توجه به فرارسیدن روز‌های پایانی سال به بیان توصیه‌هایی برای خانه‌تکانی و نظافت‌های پیان سال  پرداخت و گفت: در روز‌های پایانی سال و هم‌زمان با خانه‌تکانی‌ها تماس‌ها با اورژانس افزایش پیدا می‌کند چراکه ممکن است افراد هنگام خانه‌تکانی دچار آسیب‌هایی شوند.،یکی از خطر‌هایی که هنگام خانه تکانی با آن مواجه هستیم پرت شدن از نردبان و پنجره است، برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی رعایت نکات ایمنی از جمله استفاده از نردبان مناسب و وسایل استاندارد توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فرد و یا اطرفیانش دچار چنین حوادثی شدند لازم است در درجه اول با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند و راهنمایی‌ها و توصیه‌های کارشناس تریاژ تلفنی اورژانس را با دقت رعایت کنند و اگر نیاز باشد بر اساس سوال‌هایی که همکارانمان از شما می‌پرسند آمبولانس به محل حادثه فرستاده می‌شود اما اگر نیاز به آمبولانس نباشد مشاوره می‌دهند که لازم است حتما رعایت شود، در صورت فرستادن آمبولانس نیز باید توصیه‌های کارشناس تلفنی جدی گرفته شود تا همکاران ما بر بالین بیمار حاضر شوند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس استان‌تهران درباره انواع مسمومیت‌ها هنگام خانه تکانی بیان کرد: ممکن است تعدادی از افراد هنگام شست‌وشوی کف و سطوح خانه دچار مسمومیت شوند، دلیل این مسئله مخلوط کردن انواع مواد شوینده با هم است. برای مثال خود وایتکس به تنهایی در هوا پخش و موجب آسیب به بافت ریه و سیستم تنفسی می‌شود و چنانچه با مواد شوینده ترکیب شود گازی که متصاعد می‌شود، بسیار افزایش پیدا می‌کند. به افراد توصیه می‌شود به هیچ وجه مواد شوینده را با یک‌دیگر قاطی نکنند و هر کدام را به صورت جداگانه مورد استفاده قرار دهند و حتی وایتکس با مایع ظرفشویی نیز ترکیب نشود.

مهرسروش افزود: توصیه می‌شود هنگام شست‌وشوی سطوح با مواد شوینده در و پنجره باز گذاشته شود و تهویه مناسب باشد. اگر گازی از مواد شوینده متصاعد شد هر چه سریع‌تر آن مکان را ترک کنند و در معرض هوای آزاد قرار گیرند. اگر با علائمی نظیر سرفه و تنگی نفس مواجه شدند، حتما با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند و مشاوره‌های همکاران ما را به دقت رعایت کنند چراکه ممکن است احتیاج به اعزام آمبولانس و اکسیژن درمانی و یا انجام اقدام‌های درمانی در بیمارستان باشد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×