» جامعه » هشدار وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در این استان شمالی
جامعه

هشدار وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در این استان شمالی

اردیبهشت 18, 1403 0

به گزارش خبرآنلاین، هواشناسی مازندران روز دوشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی با اشاره به عبور سامانه بارشی، منطقه اثر این سامانه جدید را در مناطق مختلف استان اعلام و پیش بینی کرد که شرایط جوی مازندران در طی این مدت با رگبار باران، وزش باد به نسبت شدید، کاهش دما و احتمال رعد و برق همراه باشد.

ایرنا در خبری نوشت:هواشناسی مازندران، کاهش دید، صاعقه، لغزندگی، ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر، افزایش حجم آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل‌ها را از اثر مخاطره این سامانه ناپایداری جوی اعلام و نسبت به وقوع این پیامدهای منفی در طی این مدت در سطح استان هشدار داد.

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی، به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، از اسکان یافتن در حاشیه رودخانه ها، بستر مسیل ها و مناطق مرتفع در طی این مدت خودداری کنند.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه وزش باد گاهی به نسبت شدید، به تدریج با افزایش ابر به ویژه در نیمه غربی استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و از روز سه‌شنبه تا ظهرچهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش دما پیش بینی شده است.

طبق پیش بینی هواشناسی، شرایط جوی مازندران از بعدازظهر چهارشنبه تا پنجشنبه ابری و خنک همراه با بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق و وزش باد و از بعدازظهر پنجشنبه با کاهش ابر پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر در ارتفاعات با افزایش ابر و با احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود.

۲۳۳۲۱۷



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×