» قضائی » هرگونه اعطای فرصت به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز فاقد اعتبار است
قضائی

هرگونه اعطای فرصت به ساخت‌وساز‌های غیرمجاز فاقد اعتبار است

بهمن 15, 1402 0

دهمین نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال درباره اجرای طرح کاداستر به ریاست رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان – رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین، گفت: لازم است مردم را در جریان کار‌ها و اقدامات انجام‌شده در بخش‌های مختلف کشور قرار دهیم چراکه بیان خدمات ارزشمند نظام و انقلاب شکوه‌مند اسلامی از حیث جهاد تبیین موجب امید آفرینی و اعتماد بخشی در بین آحاد مردم خواهد شد.

کرمی با تأکید بر لزوم اجرای قانون کاداستر و با اشاره به اینکه مجموع اراضی زراعی استان کرمانشاه ۸۵۰ هزار هکتار است، تصریح کرد: تاکنون ۲۹۳ هزار هکتار و معادل ۳۵ درصد از مجموع اراضی کشاورزی استان با اجرای طرح کاداستر حدنگاری و برای آن‌ها سند صادر شده است و این در حالی است که میانگین کشوری ۴۴ درصد است.
 
وی افزود: با تلاش اداره کل ثبت اسناد استان و ادارات مرتبط حدود ۱۰۰ درصد اراضی منابع طبیعی استان نیز حدنگاری شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: سال گذشته استان کرمانشاه با ۱۲ درصد پیشرفت در رفع تداخلات اراضی در جایگاه ۲۶ کشور قرار داشت و امسال با پیگیری جدی و با پیشرفت ۹۰ درصدی جایگاه اول کشور را در اختیار دارد.

کرمی در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌های متولی امر و عضو شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان باید با نظارت به موقع و مستمر از تصرفات غیرقانونی، چون دیوارکشی‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز، قطع درختان و پوشش‌های جنگلی جلوگیری کنند و اگر این موارد در حوزه کاری هر کدام از دستگاه‌ها مشاهده شود، به عنوان ترک فعل محسوب شده و مورد تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

در پایان، ضمن ارائه گزارش کار و اعلام آمار و ارقام اقدامات دستگاه‌های عضو شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، با دستور رئیس کل دادگستری استان مصوباتی از جمله برخورد قاطع و سریع با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی به ویلایی، لغو هرگونه اعطای فرصت به ساخت وساز‌های غیرمجاز و دستور تسریع در اجرای تخریب و قلع و قمع آنها، تعیین شعبه ویژه در خصوص تخلفات حوزه آب و حفر چاه غیرمجاز، بررسی و جمع آوری سریع انشعابات غیرمجاز آب در سطح استان و بررسی و تعیین تکلیف حریم رودخانه‌ها از حیث صدور اسناد به تصویب رسید.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×