هدف از دادرسی در قوه قضاییه جلب رضایت مردم است
رئیس کل دادگستری استان مازندران در جلسهای که با حضور مدیر کل آمار ونظارت مرکز آمار وفناوری قوه قضاییه تشکیل شد گفت:میزان اطمینان مردم به آرا در جهت نیل به هدف اصلی قوه قضاییه یعنی جلب رضایت مردم بسیار مهم است.
خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن تشکر از زحمات ارزشمند و جامع مسئولان فناوری کشوری و استانی در جمع آوری آمارهای قضایی و برگزاری دورههای آموزشی برای همکاران فناوری استان، اظهار کرد: باید آمارهای بدست آمده از فعالیت قوه قضاییه را جهت بهبود وضعیت آماری و عملکردی دادگستری استفاده و نتیجه برای مردم مفید، ارزشمند و امید بخش باشد.
رئیس کل دادگستری مازندران اظهار امیدواری کرد اثرات آمارهای درست را در روند پیش روی مجموعه و دستگاه شاهد باشیم خصوصا در ایام پرترافیک و جرم خیز استان در روزهایی مانند عید نوروز که جمعیتی ۲۰ میلیونی را در مازندران شاهد هستیم.
در ادامه جلسه مدیر کل آمار و نظارت مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه گفت: اطلاعات آماری ما در استان مازندران در حد بسیار مطلوب و قابل قبولی است و از صحت و تکامل برخوردار است. فراهانی تصریح کرد: مازندران بالاتر از میانگین کشوری در نحوه توزیع پروندهها نسبت به جمعیت قرار دارد.
فراهانی ادامه داد: سیاست و وظیفه اصلی قوه قضاییه رسیدن به جایگاه والای خود در شاخص عدالت است و مجموع آمارهای جمعآوری شده باید در جهت تعالی، جلوگیری از هدر رفت هزینهها، آسیب شناسی و برقراری عدالت و چراغ راه قضات در تصمیم گیری باشد.
فراهانی بحث اطمینان به آرا را مطرح کرد و گفت: به جای اتقان آرا، اطمینان آرا را بکار ببریم به این مفهوم که مردم چقدر به آرا اطمینان دارند. در سال جاری در سطح کشور به ۲۵ درصد آرا اعتراض شده و این یعنی ۷۵ درصد اعتماد مردم در صدور رای برای پروندههایشان جلب شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با بررسی توزیع عادلانه منابع، افزایش میزان بهرهوری، اصلاح در طرح و ارائه درست دادخواستها و انجام سیاستهای صحیح، ۶۰ درصد پروندههای وارده به محاکم کم خواهد شد.
انتهای پیام/