» قضائی » نقش بسیج حقوقدانان در جامعه حقوقی کشور کلیدی است
قضائی

نقش بسیج حقوقدانان در جامعه حقوقی کشور کلیدی است

بهمن 25, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نقش بسیج حقوقدانان در جامعه حقوقی کشور از جمله قضات، کارشناسان، وکلا، اساتید دانشگاه، دانشجویان و… کلیدی و بی بدیل است.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با معاون سازمان بسیج حقوقدانان کشور ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان کرد: بسیج حقوقدانان استان کرمان اقدامات خوبی انجام داده است و باتوجه به ظرفیت خوب استان در این زمینه، بسیج حقوقدانان کشور باید نگاه ویژه‌ای به استان کرمان داشته باشد.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر بسیج حقوقدانان استان اقدامات خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری، توسعه فرهنگ صلح و سازش و توسعه اگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم انجام داده است و باید این اقدامات و کار‌ها بیشترشده و کیفیت کار‌ها نیز ارتقا یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به طرح هر مسجد یک حقوقدان که در راستای ارائه مشاوره‌های حقوقی و توسعه آگاهی‌های مردم در مساجد استان اجرا می‌شود، خاطر نشان کرد: میز خدمت قضایی استان نیز هر جمعه در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان برپا است و مسئولین قضایی، قضات، وکلا و کارشناسان حقوقدان نسبت به ارائه مشاوره حقوقی به نمازگزاران اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: نقش بسیج حقوقدانان در جامعه حقوقی کشور از جمله قضات، کارشناسان، وکلا، اساتید دانشگاه، دانشجویان و… کلیدی و بی بدیل است.

امیر حسین یوسفی، معاون سازمان بسیج حقوقدانان کشور نیز در این نشست گفت: بسیج حقوقدان یک مجموعه مردمی و نهادی است و متشکل از حقوقدانان و حقوق یاران دلسوز، جهادی، ارزشی و انقلابی است که به دنبال نقش آفرینی در حوزه تخصصی خودشان هستند.

یوسفی با بیان اینکه نگاه آرمانی و مطلوب بسیج حقوقدانان کشور کمک به کارآمد سازی مجموعه‌های حقوقی و تقنینی در کشور است، اظهار کرد: بسیج حقوقدانان استان کرمان جزو استان برتر کشور است.

انتهای پیام/

 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×