» قضائی » نحوه دسترسی ایرانیان خارج از کشور به خدمات الکترونیک قضایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

نحوه دسترسی ایرانیان خارج از کشور به خدمات الکترونیک قضایی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 9, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، قوه قضائی ه اعلام کرد: به همت مرکز آمار و فناوری قوه قضائی ه تمهیداتی ایجاد شد که ایرانیان خارج از کشور نیز بتوانند از خدمات الکترونیک قضائی بهره‌مند شوند.

ایرانیان خارج از کشور از چه خدمات الکترونیک قضائی می‌توانند بهره‌مند شوند؟

ایرانیان خارج از کشور نیز همانند هموطنان در داخل کشور با ثبت ثنا می‌تواند از کلیه خدمات قضائی شامل سامانه ابلاغ الکترونیک قضائی، سامانه نوبت دهی قضائی، سامانه اطلاع رسانی پرونده، سامانه گواهی عدم سو پیشینه و سایر سامانه‌ها مانند سامانه سامع بهره‌مند شوند.

به گفته کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائی ه ایرانیان خارج از کشور می‌تواند در خواست‌های خود را در سامانه ارتباط مردمی سامع قوه قضائی ه ثبت و آن را پیگیری کنند که با این روش مشکلات دسترسی بسیاری از ایرانیان خارج از کشور به خدمات قضائی مرتفع خواهد شد.

عضویت در کدام پیام رسان‌ها ملاک دریافت خدمات الکترونیک قضائی است؟

با توجه به اینکه ثبت ثنا نیازمند شماره همراه داخل کشور است هموطنان خارج از کشور سابق بر این برای بهره‌مندی از خدمات الکترونیک قضائی باید روال پیچیده‌ای را طی می‌کردند تا بتوانند خدمات قضائی دریافت کنند. اما اکنون دسترسی به خدمات قضائی الکترونیک برای آن‌ها از طریق عضویت در پیام رسان‌های داخلی از جمله گپ و آی گپ و در آینده سایر پیام رسان‌های داخلی تسهیل شده است.

نقطه ارتباط ایرانیان خارج از کشور با قوه قضائی ه چیست؟

از این رو ملاک دریافت خدمات الکترونیک قضائی ایرانیان خارج از کشور داشتن حساب کاربری پیام رسان گپ و آی گپ است. ایرانیان خارج از کشور می‌توانند بعد از ورود به سامانه ثنا و پس از از اینکه مراحل کار برای ثبت نام انجام شد در قسمت آخر پیام رسان را انتخاب تا از این پس حساب کاربری آن‌ها در این پیام رسان نقطه ارتباطی آن‌ها با قوه قضائی ه برای دریافت خدمات الترونیک قضائی خواهد بود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×