» قضائی » موقوفات بلاتکلیف استان ساماندهی شوند
قضائی

موقوفات بلاتکلیف استان ساماندهی شوند

بهمن 28, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به جایگاه خوب وقف در فرهنگ مردم استان بر لزوم ساماندهی موقوفات بلاتکلیف استان تاکید کرد.

خبرگزاری میزان_ غلامعلی دهشیری در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، از وقف به عنوان چشمه همیشه جاری و ساری یاد کرد و گفت: باید ثمرات و برکات این چشمه برای عموم جامعه و به ویژه واقفین خیِّر، مشهود باشد.

وی بر لزوم نظارت بر اجرای نیت واقفین تاکید کرد و افزود: باید ساماندهی موقوفات استان به ویژه موقوفات مهم و اثرگذار به صورت جدی در دستور کار اوقاف استان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به پیگیری خوب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک در صدور اسناد کاداستر موقوفات استان و تقدیر از کسب رتبه نخست کشوری اوقاف استان در اخذ سند کاداستری وقف تصریح کرد: املاک فاقد سند از جمله چالش‌های این اداره کل در جهت حدوث اختلاف با اشخاص و تشکیل پرونده‌های حقوقی است که با سنددار شدن این مشکل، مرتفع و کاهش ورودی نیز به دستگاه قضایی رقم خواهد خورد و از اموال و املاک وقف نیز بهتر نگهبانی می‌شود.

وی به قوی بودن بنیه اعتقادی مردم استان یزد در حوزه وقف اشاره و تصریح کرد: برخی از وقف‌نامه‌ها که توسط علمای استان تحریر شده افق نگاه، برنامه و مصارف تعریف شده وقف حیرت انگیز است لذا نظارت دقیق و قوی بر تحقق نیات واقفان مکرم باید مود توجه جدی اداره کل اوقاف قرار گیرد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن تقدیر از همراهی رئیس و اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان پیرامون صدور اسناد کاداستر موقوفات استان، خواستار همراهی در جهت حل مسائل مربوط به چند موقوفه برزرگ استان شد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×