» قضائی » معرفی دادستان مرکز استان فارس به عنوان دادستان محیط زیستی
قضائی

معرفی دادستان مرکز استان فارس به عنوان دادستان محیط زیستی

بهمن 14, 1402 0

فعالیت‌های مستمر و پیگیری موضوعات محیط زیستی دادستان مرکز استان فارس مورد تقدیر دادستان کل کشور و سازمان محیط زیست قرار گرفت.

خبرگزاری میزان- در دومین نشست مشترک تخصصی حفاظت از محیط زیست که با حضور دادستان کل کشور و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد از فعالیت‌های مستمر و اهتمام ویژه دادستان مرکز استان فارس در حوزه پیگیری موضوعات محیط زیستی تقدیر شد.

موضوعات مرتبط با حوزه محیط زیست که از جمله مصادیق اولویت دار حقوق عامه به شمار می‌رود از جمله اولویت‌های پیگیری در دادستانی مرکز استان فارس است که علاوه بر نظارت مستمر دادستان مرکز استان در قالب کارگروه ویژه‌ای مورد نظارت و پایش معاون وی در امر صیانت از حقوق عامه قرار دارد.

در این جلسه که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور معاونین و مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور جهت بررسی و تبیین چالش‌های حقوقی مناطق چهارگانه محیط زیست کشور و نحوه اجرای قانون مدیریت پسماند و قانون هوای پاک برگزار شد از سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس به عنوان داستان حامی محیط زیست تقدیر شد.

در این نشست مشترک معاون دادستانی کل کشور در پیگیری حقوق عامه و دادستان‌های مراکز استان‌ها با همراهی مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شاخص استان ها، به بررسی ابهامات حقوقی اجرایی و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

در این نشست مشترک به اقدامات شاخص دادستانی مرکز استان فارس در صیانت از محیط زیست و اهتمام مستمر و مؤثر در نظارت و پیگیری موضوعات زیست محیطی اشاره شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان طی دیدار‌های اخیر از مناطق حفاظت شده و بررسی موضوعات زیست محیطی به صورت میدانی ضمن تأکید بر ایجاد سازکار‌های پایش تصویری عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی استان تأکید کرد: پایش تصویری از مناطق می‌تواند مکمل مناسبی در کنار به کارگیری سایر شیوه‌های مراقبتی از جمله مراقبت‌های حضوری و فیزیکی نهاد‌های مسئول باشد.

سید مصطفی بحرینی بر فراهم شدن زمینه‌های حقوقی استفاده از سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست به عنوان ظرفیت‌های نامحدود در صیانت و نگهداری از میراث طبیعی ارزشمند استان و کشور تأکید و خاطر نشان کرد: باید ذخایر مهم زیست محیطی را همانگونه که از نسل‌های گذشته به دست ما رسیده است حفظ و به نسل‌های آینده بسپاریم.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×