» قضائی » مسوولین باید با خدمت صادقانه دین خود را به مردم ادا کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

مسوولین باید با خدمت صادقانه دین خود را به مردم ادا کنند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 24, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی ضمن گرامیداشت ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ اظهار داشت: ۱۹ دی ماه آغاز یک حرکت تأثیرگذار در ایران، منطقه و جهان بود، با قیام ۱۹ دی پس از گذشت یک سال و اندی رژیم سفاک پهلوی به رهبری امام راحل فروپاشید و به زباله دان تاریخ فرستاده شد.

وی در تشریح این مطلب ادامه داد: در ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ با انتشار مطالب اهانت آمیز به ساحت حضرت امام خمینی (ره) در روزنامه اطلاعات، تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی‌های خود، به حمایت از امام (ره) و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند، با اولین واکنش‌ها در شهر قم، تظاهرات‌ها به پا خواست و در نتیجه آن عده زیادی از طلاب و مردم قم به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ را باید نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست چرا که پس از آن، امواج انقلاب شدت گرفت و با برگزاری مراسم‌های اربعین پی در پی شهدا، در نقاط مختلف ایران، دامنه انقلاب فراگیر شد و در نهایت به سرنگونی رژیم منحوس پهلوی انجامید.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: انقلاب اسلامی طی بیش از ۴ دهه تحولات فراوانی را پشت سر گذاشته است و ملت ایران سرمایه‌های عظیمی را به پای اسلام و شجره طیبه انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند، مردم حق انقلاب، اسلام و امام راحل را ادا کرده‌اند و ما امروز امانت دار این مردم عزیز هستیم.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان کرمان و عیادت و سرکشی به مجروحین و خانواده‌های معظم شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان عنوان کرد: از زمان ورود به استان کرمان، لحظه به لحظه برای بنده با حزن و اندوه گذشت، این حادثه جنایت بار بسیار دلخراش بود و دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

وی ادامه داد: خانواده شهدا؛ علیرغم از دست دادن تعدادی از عزیزان خود در این حادثه تروریستی، مقاوم و محکم در دفاع از ارزش‌های انقلاب، اسلام و ولایت فقیه ایستاده بودند و هنگامی که به محضر آن‌ها مشرف شدم کلامی جز عشق و علاقه به انقلاب، رهبری و شهید حاج قاسم سلیمانی نشنیدم.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه همه ما در برابر این مردم مسئولیم، ادامه داد: مردم همیشه در صحنه عامل اقتدار و استقامت و شکوه روزافزون جمهوری اسلامی در صف اول هستند و وجود چنین مردمی با این میزان عشق و خلوص به انقلاب، مسئولیت ما را در برابر آن‌ها سنگین‌تر می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «خدمت به مردم را عطیه الهی بدانید، هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست.» لذا هر کس مسئولیتی در این نظام دارد با سرلوحه قرار دادن فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، باید خالصانه و با خدمت صادقانه و بدون توجه به حاشیه‌ها دِین خود را به مردم و انقلاب ادا کند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×