» قضائی » مراسم اتیان سوگند ۸۲ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد
قضائی

مراسم اتیان سوگند ۸۲ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد

اسفند 23, 1402 0

وی با اشاره به آیه ۱۴ سوره مبارکه علق و فرمایش امام خمینی (ره) که فرمود: «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» خطاب به کارشناسان جدیدالورود گفت: هرچند قضاوت از شئون قضات است، ولی نقش وکلا و کارشناسان در رسیدگی به پرونده، نقشی مهم و اساسی است؛ کارشناسان باید به این نکته توجه کنند که نظرات صادره از طریق آن‌ها در آراء مراجع قضایی متجلی خواهد شد و زمینه‌ساز صدور آرا در محاکم خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه مردم به بدنه کارشناسی اعتماد دارند، بر دقت و شفافیت در صدور نظر کارشناسی تأکید و خاطرنشان کرد: کارشناسان پس از اتیان سوگند همچون قضات محاکم، رازدار و امین مردم می‌شوند و باید حتی تندخویی و ترشرویی اصحاب پرونده در اظهار نظر کارشناسی وی تأثیری نداشته باشد و خدا را حاضر و ناظر بدانند.

خلیل الهی همچنین بر دسترسی مردم به کارشناسان به ویژه در شهرستان‌ها تأکید کرد و از هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان خواست کارشناسان مورد نیاز هر شهرستان را نیازسنجی و تأمین کنند.

در آیین اتیان سوگند کارشناسان جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی تعداد ۸۲ نفر از کارشناسان به اتیان سوگند پرداختند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×