» قضائی » مجتمع قضایی صدرا در شیراز افتتاح شد
قضائی

مجتمع قضایی صدرا در شیراز افتتاح شد

خرداد 22, 1403 0

رئیس کل دادگستری استان فارس از افتتاح مجتمع قضایی شهر صدرا در شیراز که از جمله مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به این استان بود خبر داد.

خبرگزاری میزان-حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین افتتاح  مجتمع قضایی صدرا گفت: شهر جدید صدرا و مناطق شمال غرب شیراز با وجود بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد مجتمع قضایی مستقل بود و عدم وجود مجتمع قضایی در این محدوده از شهر شیراز باعث شده بود تا مراجعان جهت انجام امورات قضایی خود مسافت بیش از ۳۵ کیلومتری را تا مرکز شهر شیراز طی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره بر تاکیدات رئیس قوه قضاییه بر افزایش کیفیت بخشی به ارائه خدمات قضایی به مردم گفت: با حمایت‌های انجام شده توسط معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی قوه قضاییه روند تکمیل این پروژه سرعت گرفت و این فرایند در خرداد ماه ۱۴۰۳ به نتیجه رسید و مجتمع قضایی شهر صدرا در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با زیر بنای ۲ هزارو ۴۷۰ متر مربع بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح مجتمع قضایی صدرا در شیراز یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه اجرا شد،گفت:در این مجتمع قضایی ۵ شعبه دادسرا شامل ۲ شعبه دادیاری و ۳ شعبه بازپرسی و همچنین ۶ شعبه دادگاه نخستین شامل ۴ شعبه حقوقی و ۲ شعبه کیفری به همراه یک شعبه سرپرستی مجتمع جهت ارائه خدمات قضایی مستقر است، با ارائه خدمات قضایی در این مجتمع مردم شمال غرب شیراز و شهر صدرا از سفر‌های دورن شهری طولانی تا مرکز شیراز جهت انجام امورات قضایی خود بی‌نیاز خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در آیین افتتاح مجتمع قضایی شهر صدرا گفت: استان فارس در اجرای پروژه‌های عمرانی و ساخت فضا‌های فیزیکی در سطح کشور در رتبه ۲۶ قرار دارد، اما در تلاش هستیم با ساخت وساز‌هایی که در حال انجام است وضعیت استان را از حیث فضا‌های اداری که یکی از مؤلفه‌های تکریم ارباب رجوع است را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه دادگستری فارس به غیر از مجتمع قضایی صدرا اقدامات بسیاری در حوزه احداث سایر فضا‌های فیزیکی در شهرستان‌های استان فارس در دستور کار دارد؛ ابراز امیدواری کرد: در شهر شیراز ساخت یک مجتمع قضایی دیگر تا یکسال آینده محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان‌های آباده و اقلید نیز گسترش مجتمع‌های قضایی صورت گرفت و در شهرستان لامرد نیز با کمک‌های اخذ شده، مجتمع قضایی این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در حال احداث است.

گفتنی است در حاشیه افتتاح این مجتمع قضایی طرح توسعه این ساختمان به متراژ ۸۰۰ متر مربع نیز تشریح  و مقرر شد پس از تأمین اعتبار با الحاق بخش دیگری به ساختمان این مجتمع شعب تجدید نظر و کیفری یک نیز به این مجموعه اضافه شود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×