» قضائی » ‌قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی
قضائی

‌قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی

فروردین 22, 1403 0

قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس‌شورای اسلامی، در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۸۲ تصویب شد.

خبرگزاری میزان – قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس‌شورای اسلامی، مشتمل بر یک ماده و پنج تبصره در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۸۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

قانون تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس‌شورای اسلامی

ماده واحده- از تاریخ تصویب این قانون به داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی که در موعد مقرر قانونی در یکی از حوزه‌های انتخابیه ثبت نام نموده اند و صلاحیت آن‌ها تأیید شده است فقط برای یک بار در مرحله اول انتخابات هر دوره اجازه داده می‌شود تا پانزده روز قبل از روز اخذ رأی، حوزه انتخابیه خود را از طریق وزارت کشور یا حوزه‌ای که در آن ثبت‌نام نموده‌اند تغییر دهند.

تبصره ۱- داوطلبان مشمول تبصره (۳) ماده (۵۲) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۸ پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان مبنی بر تأیید صلاحیت آنان می‌توانند ظرف بیست‌وچهار ساعت نسبت به تغییر حوزه انتخابیه خود اقدام نمایند.

تبصره ۲- داوطلبان موضوع این قانون نیاز به ثبت‌نام مجدد نداشته و به جز در مواردی که مدارک جدیدی در حوزه انتخابیه جدید به دست آمده است نیاز به بررسی مجدد صلاحیت آن‌ها نمی‌باشد.

تبصره ۳- مفاد این قانون نافی اجرای بند (۵) ماده (۲۸) و بند (ب) ماده (۲۹) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۸ نخواهد بود.

تبصره ۴- هزینه احتمالی ناشی از اجرای این قانون از محل اعتبارات پیش‌بینی شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی تأمین خواهد شد.

تبصره ۵- آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و چهارم دی ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۴ /۱۱ /۱۳۸۲ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.


‌قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب

قانون اساسی +متن کامل قوانین و اصول

قانون مجازات اسلامی + متن کامل قوانین

آیین دادرسی کیفری + متن قانون

قانون مدنی + متن و اصلاحات


انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×