» جامعه » فعالیت بیش از ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت
جامعه

فعالیت بیش از ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت

بهمن 8, 1402 0

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی از فعالیت ۱۴۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت خبر داد.

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، یونس پناهی در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که صبح امروز دوم بهمن ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با بیان اینکه از دو سال گذشته نگرش تحقیقات و فناوری را ضمن حفظ تولید و جهش علم، به سمت فناوری برده‌ایم.

وی گفت: در همین راستا نشست‌های متعددی با تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی و به خصوص معاونت‌های تحقیقات و فناوری در جهت کمتر شدن فاصله دانشگاه‌های علوم پزشکی با صنعت انجام شد.

پناهی در ادامه بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم در دانشگاه‌های علوم پزشکی، تکمیل زنجیره تولید بوده که هدف ما بوده أست که در این زمینه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد و فناوری جهت ارتقای زنجیره تولید ایجاد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در ابتدای دولت مردمی تعداد ٧٠٠ شرکت دانش بنیان داشته‌ایم که این تعداد امروزه به بیش از ١٤٠٠ شرکت رسیده که این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله مواد اولیه دارو، دارو، تجهیزات پزشکی و سایر حوزه‌ها بوده است.

پناهی ادامه داد: عدالت محوری و استفاده از تمام منابع وزارت بهداشت بر اساس ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، مردمی کردن تحقیقات بر اساس نیاز‌های مردم و جامعه که بر اساس رصد کردن صورت می‌پذیرد، مسئله محور بودن دانشگاه‌های علوم پزشکی و اقتصاد دانش بنیان از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های مهم وزارت بهداشت می‌باشد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×