» حوادث » فروشندگان مجازی موادمحترقه در کانون توجه پلیس فتا
حوادث

فروشندگان مجازی موادمحترقه در کانون توجه پلیس فتا

اسفند 24, 1402 0

سرهنگ داوود معظمی گودرزی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران درخصوص تبلیغات موجود در صفحات مجازی مبنی بر عرضه و فروش مواد محترقه و چگونگی رصد و برخورد پلیس فتا، اظهار کرد: خرید و فروش و آموزش ساخت انواع مواد محترقه غیر مجاز در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی ادامه داد: در این راستا کارگروه ویژه‌ای با همکاری پلیس فتا و پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده تا با متخلفان فضای مجازی در حوزه مواد محترقه برخورد کند.

رییس پلیس فتا پایتخت اعلام کرد: پلیس فتا در این زمینه نشانگاه‌های مرتبط با حوزه عرضه و فروش مواد محترقه غیرمجاز را مورد شناسایی قرار داده و با پایش بیش از ۳۰۰ تارنما در نهایت نزدیک به ۷۰ تارنما و گرداننده این صفحات و کانال‌ها را شناسایی کرده و اقدامات پلیسی درخصوص آن‌ها با جدیت در حال انجام است.

سرهنگ معظمی گودرزی در ادامه به موضوع کلاهبرداری با ترفند فروش مواد محترقه اشاره و تصریح کرد: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با ساخت صفحات جعلی تبلیغات فروش مواد محترقه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند؛ بدین ترتیب که با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه در فضای مجازی کرده و در ادامه متقاضیان خرید این اقلام را که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند به درگاه پرداخت جعلی از قبل طراحی شده هدایت کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×