» قضائی » عملکرد مرکز وکلا در حوزه مشاوران خانواده در کاهش نرخ طلاق قابل توجه است/ ارائه ۱۰۰ هزار مشاوره خانواده به زوجین
قضائی

عملکرد مرکز وکلا در حوزه مشاوران خانواده در کاهش نرخ طلاق قابل توجه است/ ارائه ۱۰۰ هزار مشاوره خانواده به زوجین

تیر 4, 1403 0

گفت‌وگو|

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا از ارائه بیش از ۱۰۰ هزار مشاوره خانواده به زوجین مراجعه کننده خبر داد و گفت: تمامی خدمات تمام الکترونیک مشاوره خانواده قوه قضاییه از سامانه مسیر ارائه خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی در گفت‌وگو با میزان  یکی از نگرانی‌های مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی را موضوع خانواده دانست و بیان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته ما با افزایش نرخ طلاق مواجه بودیم و این نگرانی موجب شد تا قوه قضاییه و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه مسئولیت پیگیری نسبت به برقراری صلح و سازش در پرونده‌های خانواده و در مورد دعاوی که در محاکم خانواده طرح می‌شود را برعهده بگیرد.

وی در ادامه افزود: ۱۰ سال از تصویب قانون حمایت از خانواده می‌گذرد و خوشبختانه طی سه سال گذشته با اقدامات تحولی که در مرکز رخ داده است با کاهش ملموس نرخ طلاق مواجه شده‌ایم. این کاهش نرخ به معنای عملکرد رو به جلوی مرکز در امر مشاوره خانواده در راستای جلوگیری از وقوع طلاق است.

وی گفت: امروز با بهره‌گیری از توان علمی و آموزشی مشاوران خانواده توانسته‌ایم گام موثری در تحکیم بنیان خانواده‌های در شرف طلاق برداریم.

معاون مشاوران مرکز با بیان اینکه طی یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار خدمت مشاوره خانواده به زوجین مراجعه کننده به محاکم خانواده توسط مشاوران خانواده قوه قضاییه ارائه شده است گفت: محصول این ۱۰۰ هزار خدمت مشاوره‌ای، افزایش نرخ سازش بین زوجین هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی از فعالیت ۴۵۰ مرکز مشاوره فعال ذیل قوه قضاییه خبرداد و گفت: این مراکز مشاوره خانواده به شکل‌های مختلف با ابزار‌های متنوع خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به زوجین و خانواده‌ها ارائه می‌کنند.

وی افزود:۴۵۰ مرکز مشاوره مذکور خانواده فعال تقریباً توسط ۲۲۰۰ مشاوره خانواده‌ای که ظرف سه سال گذشته از قوه قضاییه پروانه و مجوز دریافت کردند خدمات خود را تحت نظارت قوه قضاییه ارائه می‌دهند.

معاون مشاوران خانواده مرکز در مورد چشم انداز فعالیت‌های مرکز در این حوزه گفت: برنامه ما طی ماه‌ها و سال‌های آینده این است که خدمات خانواده به تمامی محاکم خانواده و به دعاوی متنوع خانواده سرایت کند و پوشش حداکثری داشته باشد و همچنین این خدمات تحت نظارت الکترونیک و در قالب سامانه خدمات تمام الکترونیک مشاوره خانواده قوه قضاییه که با نام سامانه “مسیر” ارائه شده و یک سامانه کاملاً تخصصی در حوزه مشاوره خانواده قوه قضاییه فعالیت کند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×