» قضائی » ضرورت حمایت حقوقی از دارایی‌های فکری مرتبط با سلامت اجتماعی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

ضرورت حمایت حقوقی از دارایی‌های فکری مرتبط با سلامت اجتماعی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 3, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سیامک اسلامی، در دومین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی، بر ضرورت ثبت و حمایت حقوقی از دارایی‌های فکری مرتبط با سلامت اجتماعی تأکید کرد و ضمن تشریح ظرفیت‌های ملی و بین المللی حمایت از حقوق مالکیت فکری، از آمادگی مرکز مالکیت معنوی برای ارائه خدمات به ویژه کسب و کارها و مجموعه‌های دانش بنیان که در زمینه سلامت اجتماعی فعالیت دارند، خبر داد.

وی، فناوری‌های مربوط به حوزه‌های فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتوز و پروتز، ارگونومی، ژنتیک، روانشناسی، روانپزشکی، پرستاری، مددکاری، ایمنی، محیط زیست و رفاه اجتماعی را نیاز همه افراد جامعه دانست و افزود: ضروری است که فناوری‌های مربوط به این حوزه در مسیر بهبود مستمر باشد.

سرپرست مرکز مالکیت معنوی با تاکید بر توجه به دارایی‌های فکری ناشی از تحقیق و توسعه توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: توجه به این دارایی‌ها باید فراتر از منافع خصوصی و همسو با منافع عمومی جامعه باشد که نهایتاً موجبات افزایش کیفیت زندگی و حفظ کرامت انسانی را به دنبال دارد.

لازم به ذکر است، دومین جشنواره ملی فناوری‌های توانبخشی در دانشگاه علوم توان بخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد که در حاشیه جشنواره، نمایشگاه فناوری‌های توان بخشی مورد بازدید قرار گرفت.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×