» قضائی » صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی در دستگاه قضایی با جدیت ادامه دارد
قضائی

صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی در دستگاه قضایی با جدیت ادامه دارد

اسفند 24, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: دستگاه قضایی همه تلاش خود را در راستای صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و عرصه‌های زیست محیطی استان انجام داده است و این روند در دستگاه قضایی در قالب شورای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی همچنان با جدیت ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – به مناسبت هفته منابع طبیعی، رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان مرکز استان و جمعی از مسئولان قضایی با غرس دو اصله نهال در محل دادگستری کل استان ضمن گرامیداشت این هفته بر توجه ویژه روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی در حفظ و صیانت از منابع طبیعی تاکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه استان فارس یکی از استان‌های دارای ذخائر بکر و ارزشمند جنگلی و مرتع در کشور است گفت: دستگاه قضایی همه تلاش خود را در راستای صیانت از اراضی ملی، منابع طبیعی و عرصه‌های زیست محیطی استان انجام داده است و این روند در دستگاه قضایی در قالب شورای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی همچنان با جدیت ادامه دارد.

وی عرصه‌های طبیعی را گنجینه غیر قابل جایگزین خواند و تصریح کرد: باید همه تلاش خود را در چارچوب قانون در جهت حفظ این منابع ارزشمند برای نسل‌های آینده به کار بگیریم.

 رئیس کل دادگستری استان فارس وجود عرصه‌های طبیعی را موثر در تعدیل حرارت محیط و باعث اعتدال آب و هوا خواند و خاطر نشان کرد: در گذشته شهر شیراز را با باغات آن بخصوص باغات منطقه قصردشت می‌شناختند، اما متاسفانه توسعه شهرنشینی بخش اعظمی از شناسنامه طبیعی و ارزشمند شهر شیراز را از بین برده است که لازم است علاوه بر حفظ باغات باقی مانده برنامه‌های تخصصی و سیاست گذاری ویژه‌ای در راستای احیا و جایگزینی مجدد باغات از بین رفته در دستور کار قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در مراسم غرس دو نهال در هفته منابع طبیعی گفت: درختکاری که نماد احیای عرصه‌های طبیعی است در زمره سیاست‌های دستگاه قضایی در حفظ و صیانت از حقوق عامه قرار دارد و یکی از وظایف دادستانی در این حوزه است.

سید مصطفی بحرینی با اشاره به اینکه دادستانی مرکز استان در قالب شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و همچنین کارگروه‌های تخصصی صیانت از حقوق عامه پرونده‌های تعرض به منابع طبیعی مختلفی را دنبال کرده و نگاه ویژه‌ای به عرصه‌های طبیعی داشته است گفت: در آخرین اقدام ضمن دیدار از جنگل‌های منطقه مله گاله شیراز با همکاری نهاد‌های مرتبط طرح‌های مختلفی در جهت حفظ این جنگل‌ها و جلوگیری از وقوع حریق و تخریب توسط افراد سودجو در دستور کار قرارگرفت.

وی پیگیری اجرای طرح‌های حفاظتی در سایر حوزه‌های قضایی را مورد تأکید قرار داد و افزود: نظارت دادستانی در حوزه صیانت از عرصه‌های طبیعی و زیست محیطی استانی است و این موضوع یا مسئولیت مستقیم دادستانی مرکز استان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×