» قضائی » شورای حل اختلاف خوزستان نزاع میان دو طایفه در دزفول را به سازش ختم کرد
قضائی

شورای حل اختلاف خوزستان نزاع میان دو طایفه در دزفول را به سازش ختم کرد

بهمن 28, 1402 0

رئیس کل دادگستری خوزستان از صلح وسازش میان دو طایفه پس از ۶ سال توسط اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان در قالب پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم خبر داد.

 خبرگزاری میزان-علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان، گفت: در سال ۹۷ نزاعی بین دو طایفه بر سر اختلافات اراضی کشاورزی در شهر امام از توابع شهرستان دزفول به وقوع پیوست که باعث ایجاد خسارات مالی به منازل و ادوات کشاورزی بین طرفین شده بود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه‌های دزفول، با ارجاع پرونده به کارگروه ویژه متشکل از اعضای شعب ۱۷ و ۱۰ شورای حل اختلاف شهرستان، صلح یاران و هیئت‌های صلح به جهت حل و فصل و پیشگیری از گسترش این نزاع جلسات متعددی با بزرگان طرفین برگزار و زمینه اصلاح ذات البین طرفین را فراهم کردند.

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه گفت: با تلاش اعضای شعب ۱۷ و ۱۰ شورای حل اختلاف، صلح یاران و هیئت‌های صلح دزفول، به برکت اعیاد ماه شعبان و همچنین در پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم با جلب رضایت اولیاء دم، بین این دو طایفه صلح و سازش ایجاد شد.

 دهقانی ضمن تقدیر از گذشت خانواده‌ های اولیای دم همچنین تلاش و زحمات اعضای شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه، بر ضرورت پیشگیری از وقوع چنین نزاع و اختلافات با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدانی که بین مردم مقبولیت دارند تاکید کرد و بیان کرد: بعضاً برخی حوادث در استان رخ دهد که منشأ تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم و سلب آرامش مردم می‌شود که می‌توان ضمن اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های پیشگیرانه، با ترویج فرهنگ گذشت، بخشش و اصلاح ذات البین از آنان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×