» قضائی » شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مهم و در سرنوشت کشور بسیار تاثیرگزار است
قضائی

شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مهم و در سرنوشت کشور بسیار تاثیرگزار است

اسفند 5, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مانند مجلس شورای اسلامی مهم و در سرنوشت کشور بسیار تاثیرگزار است.

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی با بیان این مطلب که در یازدهم اسفندماه سال جاری رخداد سیاسی مهمی در کشور رقم خواهد خورد، اظهار کرد: همچنان که مردم عزیز از وظایف و اهمیت مجلس نمایندگان شورای اسلامی اطلاع دارند لازم است تا شرح وظایف مجلس خبرگان رهبری نیز برای رای دهندگان و الی الخصوص نوجوانان و جوانان تشریح شود.

وی بر تشریح و تبیین جایگاه مجلس خبرگان رهبری در بین عموم تاکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌ها و ابتکارات قانون اساسی تشکیل مجلس خبرگان رهبری است که نمونه آن در دنیا وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: از آنجایی که وظیفه مجلس خبرگان رهبری نظارت بر عملکرد رهبری است لازم است مردم برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس خبرگان رهبری دقت نظر و توجه ویژه‌ای به خرج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به اصل پنجم قانون اساسی بیان کرد: مجلس خبرگان رهبری دارای جایگاه ویژه، والا و ارزشمندی بوده چرا که یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس خبرگان نظارت بر عملکرد و صفات رهبری است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مانند مجلس شورای اسلامی مهم و در سرنوشت کشور بسیار تاثیرگزار است.

وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت اصل ۱۰۷ قانون اساسی، گفت: طبق این اصل مهم قانون اساسی، وظیفه انتخاب رهبری جامعه اسلامی برعهده مجلس خبرگان رهبری است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به اهمیت اصل ۱۱۱ قانون اساسی، بیان کرد: یکی دیگر از وظایف خطیر مجلس خبرگان رهبری نظارت بر توانمندی و حفظ شرایط و صفات رهبری است.

وی در پایان عنوان کرد: مردم و الی الخصوص نوجوانان و جوانان همانطوری که به انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اهمیت می‌دهند بایستی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز اهمیت خاصی قائل باشند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×