» قضائی » سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان کردستان تشکیل شد
قضائی

سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان کردستان تشکیل شد

بهمن 17, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان کردستان در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کردستان دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان را مکلف کرد تا با اقداماتی که منافی مصالح انتخابات در استان رخ می‌دهد برخورد کنند.

خبرگزاری میزان – سومین جلسه استانی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، بازرس کل استان، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مدیر دفتر شورای نگهبان در استان و جمعی از مدیران ادارات مربوطه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان تشکیل شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در ابتدای این جلسه، ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تبادل اطلاعات در ستاد انتخابات استان و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی باید در سطح بالایی باشد و مسایل مربوط به انتخابات بصورت مستمر رصد شود و به دبیرخانه این ستاد ارسال شود. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم ارسال گزارش منظم و مستمر تخلفات انتخاباتی توسط مراجع ذی صلاح به دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تاکید و تصریح کرد:در بحث ورود به جرایم و تخلفات انتخاباتی باید موارد اختلاف برانگیز قومیتی و مذهبی لحاظ شود. 

وی بر لزوم تشکیل جلسه توجیهی برای کاندیدا‌های انتخابات در سطح استان تاکید کرد و افزود: در انتخابات، مقامات و مسئولین دولتی باید کاملا بی طرف عمل کنند و از هرگونه جانبداری له یا علیه کاندیدی پرهیز کنند و همچنین در صورتی که کارمندان ادارات دولتی در وقت اداری اقدام به هرگونه تبلیغاتی کنند، مرتکب جرم خواهند شد و با آن‌ها مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

رئیس کل دادگستری استان همچنین در ادامه بر رصد مستمر و مداوم کانال‌های فضای مجازی و برخورد با هنجارشکنان در این حوزه تاکید کرد و گفت: دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مکلفند تا با اقداماتی که منافی مصالح انتخابات در استان رخ می‌دهد برخورد کرده و بر هرگونه فعل و یا ترک فعل مدیران دستگاه‌های اجرایی در این مورد نظارت جدی داشته باشند و در صورت احراز هرگونه تخلف، پرونده قضایی برای متخلفین تشکیل دهند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در پایان بر لزوم نظارت و دقت بر فعالیت‌های مالی و رسانه‌ای کاندیدا‌های انتخابات در استان تاکید کرد. 

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کمیته‌های رصد فضای مجازی و تبادل اطلاعاتی باید فعال بوده و در کمیته تبادل اطلاعاتی جنبه پیشگیری از تخلفات انتخاباتی بسیار حائز اهمیت است. 

وی افزود: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ابداعات قانونگذار در این زمینه می‌باشد و نقش دموکراسی و انصاف مدنظر قانونگذار بوده است که ریشه آن به سیاست‌های کلی نظام در انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر می‌گردد. 

همچنین در این جلسه همچنین مدیران ادارات مربوطه به ارائه گزارشی از اقدامات پیشگیرانه در مورد تخلفات و جرایم انتخاباتی پرداختند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×