» قضائی » سامانه مسیر در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد
قضائی

سامانه مسیر در دادگستری استان بوشهر رونمایی شد

اسفند 25, 1402 0

سامانه مسیر با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر، معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر و مشاوران خانواده استان؛ رونمایی شد.

خبرگزاری میزان_ مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در آیین رونمایی از سامانه مسیر که با حضور معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برگزارشد، گفت: خوشبختانه در استان بوشهر نسبت ازدواج به طلاق در مقایسه با سایر استان‌های کشور از وضعیت مطلوب تری برخوردار است که این ناشی از پایبندی مردم این استان به دین و مبانی اسلام در خصوص امر ازدواج و بنیان خانواده می‌باشد.

وی ضمن اشاره به اهمیت خانواده در اسلام گفت: طبق حدیث پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هیچ بنیانی نزد خداوند تبارک و تعالی با ارزش‌تر از بنیان خانواده نیست.

وی افزود: با عمل به آیات و احادیثی که در رابطه با موضوع گذشت، وظایف زن و مرد به یکدیگر و همچنین ازدواج وجود دارد؛ می‌توان به کاهش آمار طلاق در کشور نائل آمد.

مهرانگیز در ادامه سخنان خود افزود: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: هیچ بنیادی در اسلام به اندازه بنیان خانواده با عزت و ارزشمند نیست.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این مراسم راه اندازی سامانه مسیر در استان بوشهر جهت ارائه امور مشاوره برای خانواده‌ها جهت دسترسی بهتر و آسان ایجاد شده که خدمات این سامانه جهت امور مشاوره در زمینه‌های مختلف خانواده ارتقا خواهد یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: رونمایی از سامانه مسیر در استان بوشهر باعث شروع فصلی جدید در ارائه مشاوره و خدمات مشاوره‌ای برای خانواده‌ها می‌شود. 

وی با تاکید بر اهمیت نقش مشاوران خانواده افزود: خانواده دارای آرامش، جامعه‌ای آرام را در پی خواهد داشت که می‌تواند باعث کاهش اضطراب و خشونت در سطح جامعه شود. در واقع وجود جامعه‌ای پر اضطراب و خشن، ناشی از ایجاد خشونت و اضطراب در بین خانواده‌ها می‌باشد بنابراین سرمایه گذری بر روی خانواده‌ها باعث پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مبتلا به جامعه می‌شود.

ابراهیمی افزود: با توجه به ماهیت دعاوی خانواده، مشاوران نباید به پرونده‌های این حوزه با دید اقتصادی و انتفاعی نگاه نمایند و در واقع انتظار می‌رود که مشاوران خانواده با انجام اقدامات خیر خواهانه، مقدمات نجات یک نسل زا انسان‌ها را فراهم کنند.

در این مراسم مجید آرامی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر نیز گفت: همواره در بحران‌های حوزه خانواده نقش مشاوره بسیار تعیین کننده است و ابزاری قابل توجه برای پیشگیری از اختلافات و آسیب‌های خانوادگی خواهد بود.

آرامی افزود: حدود ۹ درصد از دعاوی حقوقی استان بوشهر را دعاوی حوزه خانواده در بر گرفته است و با توجه به آمار موجود، بایستی در زمینه خدمات مشاوره‌ای به طلاق توافقی بیشتر کار شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۲ مرکز مشاوره در استان وجود دارد که مجوز خود را از سازمان بهزیستی یا سازمان روانشناسی گرفته اند، اما همچنان برخی از حوزه‌ها یا بخش‌های قضایی استان فاقد مرکز مشاوره می‌باشند.

آرامی بیان داشت: مشاوران خانواده بر موضوع صلح و سازش توجه و تمرکز بیشتری کنند.

در پایان این جلسه مراسم تحلیف مشاورین خانواده استان بوشهر نیز برگزار شد و از برخی مشاوران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×