» قضائی » سال گذشته ۹هزار و ۶۰۰ نیرو انسانی جذب دستگاه قضایی شدند
قضائی

سال گذشته ۹هزار و ۶۰۰ نیرو انسانی جذب دستگاه قضایی شدند

اسفند 21, 1402 0

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه در سفر به استان مازندران در نشست با مسئولان، قضات و کارکنان دستگاه قضایی این استان، بزرگترین مشکل قوه قضاییه را ضعف و کاهش پایه بودجه‌ای درسال‌های اخیر عنوان کرد. 

خبرگزاری میزان – رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به نقش بسیار مهم و حساس کارکنان دستگاه قضایی در تنسیق امور مردم اظهار کرد: قضات و کارکنان اداری باید در شرایطی قرار بگیرند که بتوانند ماموریت‌های مهم وحساسی که به موجب قانون تعیین شده انجام دهند علی رغم تلاش‌های صورت گرفته با کمبود‌ها و مشکلات بسیاری درساختمان‌های اداری دادگستری روبه رو هستیم و بسیاری از همکاران در فضا‌های نامناسب اداری مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی تصریح کرد: همکاران در اجرای تکالیف قانونی نیازمند امکانات و تجهیزات مناسب و رفاه وسلامت هستند.

رئیس کل دادگستری مازندران به اقدامات خوب و موثری مانند بالابردن پایه بودجه‌ای قوه قضاییه، کاهش سقف مالیاتی قضات و توجه به بیمه تکمیلی اشاره کرد وگفت: در چندسال اخیر به بهبود امکانات رفاهی و زیر ساخت‌های معیشتی توجه شده است، اما با توجه به تورم موجود کافی نبوده و همکاران قضایی و اداری در تنگنا هستند به ویژه در زمینه بیمه تکمیلی رضایتمندی نسبی همکاران فراهم نشد و در مقایسه این بیمه با بیمه‌های دیگر ضعف و نقایصی است که باید رفع شود.

در ادامه دونفر از کارکنان و قضات دادگستری مازندران به نمایندگی از کارکنان اداری و قضایی به بیان مشکلات و پیشنهادات پرداختند سپس ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه ضمن تقدیر از زحمات کلیه پرسنل دستگاه قضایی استان عمده مشکلات قوه قضاییه را مربوط به نظام بودجه‌ای عنوان کرد و گفت: اولین اقدامی که در دوسال اخیر صورت گرفت افرایش سقف بودجه‌ای از۱۱هزار میلیارد تومان به ۲۶هزار میلیارد تومان بوده است که با توجه به کاهش وضعف بودجه‌ای در ۱۲سال اخیر و افزایش هزینه‌ها شاید خیلی برای همکاران مشهود نبوده است.

ابراهیم شاهرخیان همچنین به جذب بیش از ۹هزار و ۶۰۰ نیروی اداری در سال گذشته اشاره کرد و گفت:دادگستری‌های سراسر کشور با کمبود نیرو و افزایش ورودی پرونده‌ها روبه رو بودند و جذب ۹هزار و ۶۰۰ نیروی اداری و یک‌هزار نیروی قضایی نیازمند منابع بودجه‌ای است.

وی تصریح کرد:هدف گذاری رئیس قوه قضاییه حل ریشه‌ای مشکل با افزایش سقف بودجه‌ای بوده است و متاسفانه تورم شدید نیز با آن همراه بوده است. 

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه مطالبی درمورد وضعیت مالی قوه قضاییه، مشکلات و همچنین سقف حقوق و مزایا و بیمه بیان و به سوالات و درخواست‌های کارکنان پاسخ داد.

شایان ذکر است در این جلسه باقری مدیر کل رفاه و سلامت و اکبری مدیر کل بودجه و اعتبار معاونت مالی پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×