» حوادث » زن؛ نماد مهر و خرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

زن؛ نماد مهر و خرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 15, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی فراجا طی یادداشتی گفت: در مطلع کلام از سوی خانواده بزرگ انتظامی کشور میلاد با سعادت دختر گرامی پیامبر مهر و دانایی، حضرت زهرای اطهر (س) و روز زن را به یکایک بانوان ایران عزیز تبریک و تهنیت می‌گویم و به میمنت این روز خجسته فرصت را مغتنم می‌شمارم تا در این خصوص نکاتی را هر چند به اجمال و اختصار یادآور شوم.

زن هم در شانِ دختری، هم در مقام والای مادری و هم در موقعیت پر ارج و قربِ همسری، انسانی است سرشار از نیکی و عظمت و لاجرم در هر سه شأن در درخور تکریم و تحبیب و تمجید است.

او در سن و سال دختری، به ویژه در فرهنگ غنی ایران زمین، خانه و خانواده را لبریز از عطر دل‌انگیز وجود خویش می‌سازد و هر دم نشاط و شادمانی را در فضای خانواده می‌گستراند و غم و اندوه را از محیط زندگی می‌زداید و به همین سبب همه آنانی که فرزند دختر دارند از همان بدو تولد؛ مکرر در مکرر احساس بهروزی و خوشبختی و سعادت می‌نمایند و خرسند و شادمان‌اند و شکرگزار خدای سبحان هستند که چنین نعمت شگرفی را ارزانی آنان داشته است.

و زن آنگاه که به لطف خداوند متعال به افتخار مقام «مادری» نائل می‌شود به یکباره چنان تعالی می‌یابد که از «دامن او مرد به معراج می‌رود» و همه کائنات در برابر عظمت او سر تعظیم فرود می‌آورند. تو گویی زن در طرفه‌العینی همه مراتب تحول اخلاقی را یک در پی یک؛ پشت سر می‌نهد و همچون الگوی راستین خویش حضرت زهرا (س) به عالی‌ترین مراتب رشد اخلاقی و معنوی دست می‌یابد و در حقیقت چنین مقامی است که او را شایسته تربیت فرزندانی نیک خوی و نیک سرشت می‌سازد.

زن در مقام همسر نیز انسانی والا و ستودنی است چه، او با متانت، صبوری، تدبیر، عقلانیت و مهرِ خویش؛ موجبات آرامش و بالندگی و رشد خود و همسر را فراهم می‌سازد و خانه را به امن‌ترین و آرامش بخش ترین مکان عالم تبدیل می‌نماید. او به نیکی می‌داند که خاستگاه اصلی تمامی خوشبختی‌ها کانون خانواده است. به همین سبب با تدبیر و مهر و خرد خویش می‌کوشد تا این کانون را سرشار از شور و عشق و شادابی سازد و نگذارد گرد رنج و تکدر بر چهره و خاطر اعضای آن بنشیند.

و صد البته چه کسی است که نداند رشد و بالندگی جامعه به صورت کلان، مرهون زحمات بانوان پر تلاشی است که در مدرسه و دانشگاه و ادارات و مؤسسات مختلف نقش آفرینی می‌نمایند و متعهدانه و مجدانه برای بالندگی جامعه جد و جهد می‌نمایند.

از خدای بزرگ برای یکایک بانوان مکرم جامعه آرزوی سلامتی و شادابی و سعادت می‌نمائیم و امیدواریم روز و روزگارشان همواره نیکو و فرخنده باشد.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×