» حوادث » رفع خطر ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
حوادث

رفع خطر ۴۰۰ نقطه حادثه خیز در کشور – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اسفند 16, 1402 0

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ هجدهمین همایش سراسری مدیران و رؤسای پلیس راهور فراجا با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سالن همایش نورالرضا برگزار شد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۵۶۰ نقطه حادثه خیز در زمان‌های گذشته رفع خطر شده بود، گفت: از ابتدای سال ۸۷۸ نقطه پرحادثه را هدف گذاری کردیم که تا کنون ۴۰۰ نقطه آن را رفع خطر کردیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای سال تا کنون ترانزیت رشد ۴۰ درصدی داشته است؛ همچنین با افتتاح گذرگاه آستارا-آذربایجان بخش زیادی از مشکلات ترانزیتی را حل کرد.

وزیر راه بیان کرد: بازگشایی قطعه نهایی آزادراه منجیل-رودبار هفته آینده انجام می‌شود که با این کار بخش زیادی از ترافیک این نقطه رفع می‌شود.

وی ادامه داد: دوربین‌های نظارتی در جاده‌ها بسیار کم است و باید در این بخش امور را به خارج از دولت واگذار شود.

بذرپاش تصریح کرد: تا بخش عمومی و خصوصی را وارد کار نکنیم رشدمان همین است و نباید انتظار زیادی داشته باشیم.

بذرپاش گفت: در حال بررسی هستیم تا کیفیت آسفالت جاده‌ها مناسب‌تر شود تا با یک بارندگی این آسفالت خراب نشود و از بین نرود.

وزیر راه با اشاره به رتبه بندی گواهینامه‌ها گفت: ما در دولت آماده‌ایم تا تصمیماتی در راستای نظم پذیری و اصلاح کردن رفتار ترافیکی این رانندگان اتخاذ کنیم.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×