» قضائی » رزمایش نظارت و بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان مازندران برگزار می‌شود
قضائی

رزمایش نظارت و بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان مازندران برگزار می‌شود

اسفند 19, 1402 0

دادستان اتنظامی سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از برگزاری رزمایش سه روزه نظارت و بازرسی از دفاتر اسناد رسمی استان مازندران با حضور دادستان انتظامی سردفتران و دفتریاران و مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت و بیش از ۱۲ تیم بازرسی خبر داد.

خبرگزاری میزان – اعظمی دادستان اتنظامی سردفتران و دفتریاران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اولین رزمایش نظارت و بازرسی از دفاتر اسناد رسمی در استان مازندران، گفت: در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه به عنوان پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت پیشگیری از وقوع جرم است که یکی از اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زیرمجموعه سازمان‌های تابعه قوه پیشگیری از وقوع جرم است.

وی افزود: دفاتر اسناد رسمی نقش حساسی را در احقاق حقوق عامه مردم در تنظیم اسناد رسمی عهده دار هستند لذا احراز صلاحیت سردفتر در بازرسی‌های مستمر سازمان ثبت همواره باید مدنظر باشد و هدف از بازرسی اقدامی پیشگیرانه با حفظ شان سردفتر است.

اعظمی ادامه داد: به همین منظور اولین رزمایش نظارت و بازرسی از دفاتر اسناد رسمی در استان مازندران با هدف ارتقا سلامت مجموعه سردفتران ودفتریاران برگزار می‌شود.

خسروی مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی سازمان ثبت نیز در ادامه گفت: این رزمایش در راستای انجام وظایف و ماموریت‌های محوله دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و تاکید رئیس سازمان ثبت انجام می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۲ تیم بازرسی متشکل از بازرسان خبره دفتر اداره کل عملکرد و بازرسی سازمان، کانون سردفتران و دفتریاران، دادسرای انتظامی سردفتران و دفتریاران، بازرسان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و برخی از استان‌های همجوار مازندران و همچنین با همراهی و تعامل اداره کل حفاظت و اطلاعات سازمان بازدید میدانی انجام و به صورت ویژه از دفاتر اسناد رسمی استان مازندران بازرسی می‌شود.

خسروی با اشاره به اینکه این رزمایش با هدف بهبود کیفیت بازرسی‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: پس از بازرسی و تشکیل پرونده ها، درکوتاهترین زمان ممکن رسیدگی به تخلفات سردفتران و دفتریاران انجام که ماحصل آن بازرسی موثر و کارامد خواهد بود.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×