» قضائی » رئیس کل دادگستری فارس از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک توسعه حل اختلاف شیراز بازدید کرد
قضائی

رئیس کل دادگستری فارس از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک توسعه حل اختلاف شیراز بازدید کرد

بهمن 15, 1402 0

رئیس کل دادگستری استان فارس صبح امروز به صورت سرزده از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک توسعه حل اختلاف شیراز بازدید و روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان این دو مجموعه قضایی را از نزدیک بررسی کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در دیدار با قضات و طی گفت‌وگوی چهره به چهره با اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف مجتمع شماره یک شیراز، از اهتمام و تلاش‌های صورت گرفته در راستای اصلاح ذات‌البین در پرونده‌های دارای قابلیت سازش قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به رتبه برتر استان در حوزه صلح و سازش طی چندین سال متوالی از اقدامات ارزنده شورا‌های حل اختلاف و مصلحین قرآنی؛ روحانیت، ائمه جماعات و بزرگان محلی، خیرین، ستاد استانی صبر در خصوص برقراری زمینه‌های ایجاد مصالحه در پرونده‌های قتل عمدی قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: رسالت ذاتی توسعه حل اختلاف تلاش در راستای برقرای مصالحه و حل و فصل خصومت‌‎ها است که همین امر بسیار مؤثر است و سبب کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی و رفع اطاله دادرسی می‌شود.

رئیس کل دادگستری فارس از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک توسعه حل اختلاف شیراز بازدید کرد

رئیس کل دادگستری استان فارس به طور سرزده از شعب دادسرا و دادگاه تصادفات شیراز نیز بازدید کرد و روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و عملکرد قضات و کارکنان مجتمع قضایی تصادفات را از نزدیک بررسی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مجتمع قضایی تصادفات شیراز را یکی از پرکار‌ترین مجتمع‌های قضایی با بیشترین ورودی پرونده قضایی و مراجعه کننده دانست و بر تکریم و احترام ارباب رجوع بیش از پیش تأکید کرد.

وی به بازدید‌های سرزده و سرکشی از مجتمع‌های قضایی شیراز و حوزه‌های قضایی استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: این بازدید‌ها در راستای اجرای سند تحول قضایی و برنامه‌های عملیاتی دادگستری استان و با هدف نظارت بر عملکرد و بررسی نظم اداری و سازمانی انجام می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری فارس از مجتمع قضایی تصادفات و مجتمع شماره یک توسعه حل اختلاف شیراز بازدید کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی افزود: انضباط اداری و نظم حاکم بر مجموعه زمینه ارتقای کیفی خدمت رسانی را فراهم می‌کند؛ بنابراین نظم بخشی به امور از جمله اقدامات پایه‌ای و مورد تأکید مدیریت ارشد قضایی استان است.

وی در گفت‌وگو با قضات و کارکنان مجتمع قضایی رسیدگی به جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی شیراز، دستگاه قضایی را حامی و پشتیبان مردم در احقاق حقوق‌شان دانست و تصریح کرد: باید با رعایت نظم و انضباط، دقت و سرعت در رسیدگی ها، حساسیت در پیگیری پرونده‌ها و پاسخگویی به موقع و با روی گشاده به مراجعان، رضایت‌مندی آنان را از عملکرد دستگاه قضایی افزایش دهیم.

انتهای پیام/ 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×