» قضائی » رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه به درخواست‌های مراجعان در مرکز ارتباطات مردمی رسیدگی کرد
قضائی

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه به درخواست‌های مراجعان در مرکز ارتباطات مردمی رسیدگی کرد

خرداد 24, 1403 0

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه برای سومین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و به مشکلات و درخواست‌های مراجعه‌کنندگان رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان – پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهم‌تر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازم هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان، محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به همراه سید علی اصغر رفاهی رئیس مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه برای سومین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با مراجعانی که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

در حاشیه این ملاقات محمد کاظمی فرد در گفت‌وگو با میزان گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات متولی فناوری اطلاعات و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در قوه قضاییه است از این رو مسائلی که مرتبط با این دو حوزه است، در جلسات ملاقات مردمی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه از جمله مسائل مورد طرح در این جلسه در زمینه مجوز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بود، گفت: سابق بر این آیین‌نامه اولیه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صورت ارسال سوابق بود و آزمونی گرفته نمی‌شد و این موضوع سبب شده بود که شفافیت لازم وجود نداشته و معترضین زیادی داشته باشد.

کاظمی‌فرد گفت: روال دریافت مجوز در گذشته باعث شده بود که در این سال‌ها نامه‌های متعددی از افرادی داشته باشیم که اعلام کرده‌اند در گذشته مدارک خود را ارسال کرده‌اند و تایید شده است، اما به دلایلی مجوز دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: در دستورالعملی که در مورد دفاتر خدمات قضایی توسط رئیس قوه  قضاییه در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد، ملزم شدیم که پذیرش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صرفا از طریق برگزاری آزمون باشد. در آزمون سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴ هزار متقاضی شرکت کردند که این آزمون بر اساس روالی که در درگاه ملی مجوز‌ها تعریف شده بود، برگزار شد.

کاظمی‌فرد در مورد سایر مراجعین گفت: چندین نفر از افراد نیز امروز در زمینه فناوری اطلاعات مراجعه کرده بودند که یکی از آن‌ها ابزاری در حوزه علوم شناختی طراحی کرده بود که کاربردی برای آن در دستگاه قضایی وجود نداشت که به سایر دستگاه‌های حاکمیتی معرفی شد.

وی گفت: همچنین تیم دیگری، طرحی در زمینه پیشگیری از دعاوی حوزه املاک ارائه دادند که قوه قضاییه در این زمینه پیشتاز بوده و در این راستا سرویس‌های متعددی از جمله سرویس اعتبار معاملاتی را ایجاد کرده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه در مورد نحوه عملکرد سامانه اعتبار معاملاتی اشخاص گفت: زمانی که فردی بخواهد معامله‌ای انجام دهد با استفاده از این خدمت می‌تواند ۱۱ ویژگی را قبل از انجام معامله با رضایت طرف مقابل چک کند که این خدمت در سکو‌های پرکاربرد در دسترس و در حال توسعه است تا بخشی از معضلات حوزه معاملات کاهش یابد.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×