» قضائی » رئیس جدید دادگستری شهرستان کلاردشت معارفه شد
قضائی

رئیس جدید دادگستری شهرستان کلاردشت معارفه شد

بهمن 6, 1402 0

سید محمد زارع فوشان در مراسمی به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی (حقوقی) و رئیس دادگستری شهرستان کلاردشت معارفه و از زحمات مصطفی ابراهیمی اتانی قدردانی شد.

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری در جلسه تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کلاردشت، یکی از نعمات بی‌شمار خداوند متعال را برخورداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: استقرار نظام اسلامی و پیروی از ولایت فقیه از برکات و آثار ارزشمند انقلاب اسلامی است که باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه باید در آستانه دهه مبارک فجر، شکر نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را بجای آوریم، تصریح کرد: مسئولان از باب شکرگزاری باید بیش از پیش به مسئولیت خود پایبند باشند و با آگاهی از جایگاه خود به وظایف محوله بدرستی و احسن وجه عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری بر مبارزه با هرگونه فساد به عنوان وظیفه مهم مسئولین تاکید و خاطرنشان کرد: به امید خدا در شهرستان کلاردشت، فرماندار و مدیران ادارات و نهاد‌ها در کنار رئیس و دادستان این حوزه قضایی و همراهی دستگاه‌های نظامی و انتظامی با وحدت کلمه و انسجام نسبت به امر پیشگیری از بروز جرایم، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات استان را ساخت و ساز‌های غیرمجاز عنوان کرد و گفت: برخی از این ساخت و ساز‌ها ناشی از روابط ناسالم اداری است که باعث می‌شود با احداث شهرک‌های لوکس به صورت غیرمجاز، عرصه بر بومیان و مردم منطقه سخت شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: ساخت و ساز‌های غیرمجاز آثار زیانباری بر جای گذاشته و با برهم زدن اقلیم و اکو سیستم مازندران، طبیعت، جنگل و مراتع استان را خراب و آب‌های زیرزمین را آلوده کرده است که باید در این راستا مسئولین نسبت به امر پیشگیری، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری تصریح کرد: ادارات جهادکشاورزی و منابع طبیعی در کنار نیروی انتظامی و همچنین شهرداری، شورای شهر و دهیاری‌ها باید نسبت به وظایف خود در این موردآگاه باشند و به این وظایف عمل کنند.

وی تاکید کرد: دادستان شهرستان در کنار رئیس حوزه قضایی با همکاری اعضای شورای تامین باید در مقابل متعدیان و متجاوزان به عرصه‌های ملی و کشاورزی، برخورد قانونی سریع، قاطع و بازدارنده داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری همچنین با اشاره به اینکه رعایت حقوق مردم باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات باید دستگاه قضایی استان را در این مسیر یاری کنند و دادستانی شهرستان نیز باید بیش از پیش نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بخش اجرایی، دستگاه قضایی استان در برخورد با متجاوزان به عرصه‌های ملی و کشاورزی، حامی ادارات ذیربط خواهد بود و در راستای حفظ حقوق عامه که جنبه اجرایی ندارد به عنوان مدعی العموم اقدامات لازم قانونی را انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است سید محمد زارع فوشان در این مراسم به عنوان رئیس شعبه اول دادگاه عمومی (حقوقی) و رئیس دادگستری شهرستان کلاردشت معارفه و از زحمات مصطفی ابراهیمی اتانی قدردانی شد.

سید محمد زارع فوشان پیش از این به عنوان معاون قضایی دادگستری شهرستان عباس آباد مشغول به انجام وظیفه بوده است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×