» قضائی » دستگیری مدعی کارچاق‌کنی پرونده‌های قضایی دادگستری خوزستان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
قضائی

دستگیری مدعی کارچاق‌کنی پرونده‌های قضایی دادگستری خوزستان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دی 17, 1402 0

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس حفاظت دادگستری خوزستان گفت: باتوجه به شکایت تعدادی از شهروندان از فردی که با توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضائی، مبالغی را از افراد مختلف دریافت کرده بود، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس سربازان گمنام حفاظت و اطلاعات دادگستری قرار گرفت و پس از جمع‌آوری دلایل و مدارک کافی برای دستگیری فرد مورد نظر، این متهم با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط یگان حفاظت و اطلاعات دادگستری دستگیر شد.

حسن مرادی با اشاره به اینکه متهم دارای شغل آزاد بوده و هیچ‌گونه رابطه قراردادی، شغلی یا استخدامی با دستگاه قضائی ندارد، یادآور شد: عناوین اتهامی این فرد، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضائی است و با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در خصوص اتهامات وی ادامه دارد.

این مقام قضائی ادامه داد: مالباختگان می‌توانند جهت پیگیری مطالبات و شکایات خود درخصوص فرد مذکور به شعبه ۲۷ بازپرسی اهواز یا حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مراجعت کنند.

رئیس حفاظت دادگستری خوزستان با تأکید بر اینکه هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با مظاهر فساد در درون و پیرامون دستگاه قضائی وجود ندارد، بیان کرد: با افرادی که با اعمال متقلبانه و سوءاستفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضائی آسیب می‌زنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

مرادی گفت: در چند ماه گذشته، چندین نفر کلاهبردار و کارچاق‌کن با عناوین مختلف و سو استفاده از عدم آگاهی شهروندان اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، توسط دستگاه قضائی شناسایی و دستگیر شدند لذا از همه شهروندان درخواست داریم که چنین مواردی را در اسرع وقت به حفاظت واطلاعات دادگستری اطلاع دهند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×