» قضائی » در پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی جرایم انتخاباتی توفیق قابل توجهی داشته‌ایم
قضائی

در پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی جرایم انتخاباتی توفیق قابل توجهی داشته‌ایم

اسفند 12, 1402 0

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به علت تذکر به موقع به نامزد‌ها و ستاد‌های آن‌ها در امر پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی مربوط به جرایم انتخاباتی، تاکنون توفیق قابل توجهی داشته‌ایم.

خبرگزاری میزان – حیدر آسیابی گفت: از زمان آغاز فرآیند انتخابات تاکنون ۱۶ جلسه استانی و ۸۶ جلسه شهرستانی پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری‌های استان تشکیل شد که نتیجه آن ۵۱۹ مصوبه پیشگیرانه و کمک به برگزاری انتخابات سالم بوده است.

وی افرود: هدف از تشکیل این ستاد‌ها رصد فعالیت‌های انتخاباتی و هماهنگی و هم افزایی دستگاه‌های متولی انتخابات و تبیین قوانین انتخاباتی است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رویکرد دادگستری استان بر مبنای پیشگیری است و با همین رویکرد با رصد فعالیت‌های تبلیغاتی و اقدامات نامزد‌ها درباره تخلفات احتمالی تذکرات به موقع داده می‌شود.

وی افزود: برای رسیدگی سریع به جرایم انتخاباتی هم شعب ویژه‌ای در دادسراها، دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر تعیین شده است.

وی ادامه داد: تبیین باید‌ها و نباید‌های انتخابات برای نامزدها، تشکیل کمیته پیشگیری از تخلفات در فضای مجازی و کمیته هماهنگی و تبادل اطلاعات از دیگر اقدامات دادگستری استان برای برگزاری انتخابات سالم است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به علت تذکر به موقع به نامزد‌ها و ستاد‌های آن‌ها در امر پیشگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی مربوط به جرایم انتخاباتی، تاکنون توفیق قابل توجهی داشته ایم.

آسیابی گفت: مطابق قانون انتخابات برای نخستین بار در انتخابات این دوره، ضابطان نظارتی هم در کنار ضابطان دیگر برای رصد جرایم و تخلفات انتخاباتی به میدان آمده اند که توسط دادستان‌ها آموزش‌های لازم را دیده اند.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر ادامه نظارت‌ها تا روز برگزاری انتخابات گفت: ایجاد تفرقه قومی و مذهبی، دادن وعده‌های خارج از وظیفه و مسئولیت نمایندگی، تخریب و توهین سایر نامزدها، خرید و فروش رای و توصیه به رای دادن به نامزد خاص در روز رای گیری از مصادیق بارز جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

انتهای پیام/



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×